اولین گشت‌ نظامی  مشترک سال ۲۰۲۳ روسیه و ترکیه در حومه حسکه

سرویس سوریه - صبح روز پنجشنبه ۱۲ ژانویه نیروهای ارتش ترکیه و روسیه اولین گشت نظامی مشترک سال ۲۰۲۳ خود را در حومه حسکه انجام دادند.

به گزارش کردپرس، نیروهای ارتش روسیه و ترکیه صبح روز پنجشنبه ۱۲ ژانویه اولین گشت‌ نظامی مشترک سال ۲۰۲۳ را در حومه حسکه انجام دادند.

منابع دیدبان حقوق بشر سوریه (SOHR) اعلام کردند که صبح امروز چهار خودروی روس به همراه چهار خودروی ارتش ترکیه، از گذرگاه مرزی «شیریک» به سمت غرب «درباسیه» حرکت کردند و در روستاهای آن محدوده، گشت انجام دادند و در پایان به حومه غربی «عامودا» رسیدند.

در این گشت نظامی مشترک نیروهای ترکیه و روسیه از وستاهای: «سلام‌علیک»،«قنیطره»،«قرمانیه»،«تل‌کادیش»،«قنامیه»،«کاربتلی»،«جدیده»،«تل‌تری»،«تل‌کرمه»،«ابوجرده»،«خساکی»،«مداورا» و «خانکی» بازدید کردند و سپس از همان مسیر به نقطه آغاز گشت نظامی مشترک بازگشتند.

این گشت مشترک توسط یک بالگرد روسی پشتیبانی می‌شد و مردم منطقه به نشانه اعتراض به توافق روسیه و ترکیه و حضور نیروهای ارتش ترکیه در مناطق خود، در روستای کاربتلی به سمت خودروهای ارتش ترکیه سنگ پرتاب کردند.

این اولین گشت نظامی مشترک سال ۲۰۲۳ نیروهای ارتش ترکیه و روسیه در حومه حسکه و سومین گشت مشترک از آغاز سال جدید در مناطق شمال و شرق سوریه است.

کد خبر 41357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha