دولت ترکیه در حال آماده شدن برای عملیات در نواحی مرزی سوریه است

سرویس ترکیه - به نوشته رسانه های کردستان ترکیه دولت این کشور در حال آمادگی در منطقه مرزی ماردین برای اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه است. 

به گزارش کردپرس، رسانه های کردستان ترکیه امروز از آمادگی نظامی دولت ترکیه در نواحی مرزی ماردین برای آغاز یک عملیات جدید در شمال و شرق سوریه خبر دادند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، مواضع نظامی مرزی دولت ترکیه در نواحی قوسر (قزل تپه)، آرتوکلو و نصیبین در استان ماردین، در روزهای اخیر به شدت در حال نوسازی هستند. این در حالی است که دروازه مرزی و گذرگاه منتهی به آن در منطقه دیربسیه سال ها است که بسته شده اند.

بنا بر این گزارش، پاسگاه مرزی که در این منطقه قرار داشت و مدتی پیش توسط نیروهای SDF مورد حمله قرار گرفته بود، به منطقه ای دور تر از خط مرزی انتقال یافت. مردم روستای مرزی که در این منطقه ساکن هستند، از عقب کشیده شدن پاسگاه مرزی ابراز نگرانی کرده اند. مردم نگران این هستند که در صورت وقوع درگیری در خط مرزی منطقه زندگی آنها در بین دو خط آتش قرار بگیرد.

این رسانه همچنین از جابه جایی برج های نگهبانی مرزی خبر داده و اعلام کرده است که سه برج مرزی که سال ها است در این منطقه هستند، اکنون به پشت میدان های مین مرزی منتقل شده اند و در بالای آنها دوربین های بسیاری نصب شده است.

مردم روستایی منطقه برای جابه جایی در بین خانه و زمین زراعی خود دچار مشکل شده اند، زیرا سربازان مدام با کنترل هویت آنها به آنها هشدار می دهند که این منطقه یک منطقه نظامی است. مردم منطقه با ابراز نگرانی از این روند به خبرنگاران گفته اند که در صورت ادامه این روند، احتمال دارد که مجبور شوند دست از کشت و زرع در زمین های خود برداشته و به مهاجرت اجباری تن در دهند. آنها با اشاره به این که نمی خواهند مسیر عبور و مرور روزانه شان از وسط زمین های نظامی عبور کند، خواستار توقف این روند شده اند.

کد خبر 41179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha