آمار عشایر کرمانشاه باید راستی آزمایی شود

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه واقعی شدن آمار خانوارهای عشایری را بسترساز ارتقای کیفیت خدمات رسانی به این قشر تولید کننده دانست و گفت: آمار اعلام شده توسط اداره عشایری باید توسط فرمانداران هرچه سریع تر راستی آزمایی شود.

به گزارش کردپرس؛بهمن امیری مقدم در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ تعامل دو سویه و همکاری متقابل میان دستگاه های اجرایی و دیوان محاسبات را بسترساز توسعه استان دانست و گفت: در روند اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها علاوه بر انجام کار جهادی باید سلامت مالی و قانون گرایی هم رعایت شود.

وی گفت: دیوان محاسبات در طول سال الزامات قانونی و موضوعات مربوط به سلامت مالی را در نشست های دوجانبه به مدیران گوشزد کند و با نظارت سازنده و تذکرات به موقع از انحرافات و تخلفات ناخواسته و تشکیل پرونده جلوگیری کند.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: باید هم روال قانونی رعایت شود و هم شتاب پروژه ها حفظ شود تا شاهد یک تحول اثرگذار در استان باشیم.

استاندار کرمانشاه همچنین تاکید کرد: بازنگری های طرح هادی باید به مهاجرت معکوس به روستا و افزایش جمعیت تولید کننده و کاهش حاشیه نشینی کمک کند.

وی همچنین عنوان کرد: خوشبختانه امسال شاهد افزایش ۴۵ درصدی تخصیص اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب بودیم که نشان از لطف ویژه معظم له به توسعه کرمانشاه دارد.

امیری مقدم تاکید کرد: سازمان برنامه باید یک مسئول ویژه برای پیگیری مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب مشخص کند تا این اعتبارات هر چه سریع‌تر جذب شوند.

وی گفت: راه آهن کرمانشاه - خسروی و پالایشگاه آناهیتا دو پروژه شاخص استان است که با توجه به عنایت ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری ، باید برای تامین اعتبارات و اجرایی شدن آن‌ها تلاش کرد.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش هدف از انجام پژوهش‌های دانشگاهی را کمک به توسعه استان دانست و گفت: متاسفانه طی این سال‌ها روال انتخاب این پژوهش‌ها، انتخاب مجریان و ناظران و تیم های داوری به گونه ای بوده که حاصل کار، تاثیر چندانی در بهبود وضعیت استان نداشته است.

وی گفت: برای انجام این پژوهش ها باید از ظرفیت تمامی دانشگاه ها استفاده شود و از ایجاد رانت‌های خاص و حضور برخی افراد در چندین پژوهش، جلوگیری کرد.

امیری مقدم تاکید کرد: اگر اعتبارات برخی پژوهش‌ها برگشت بخورد بهتر از این است که یک کار بیهوده انجام شود.

وی بر ضرورت انجام نیازسنجی بازار کار و تعیین ظرفیت پذیرش رشته‌های دانشگاهی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید با توجه به نیاز بازار کار نسبت به ایجاد رشته‌های جدید و یا کاهش ظرفیت پذیرش رشته های موجود اقدام کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به دلیل فقدان مهارت کافی، توانایی جذب در بازار کار را ندارند و دانشگاه باید در قالب یک برنامه منظم و با همکاری سازمان صمت و خانه صنعت، امکان فراگیری این مهارت ها را فراهم کند.

کد خبر 39071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha