هیئت تحریر الشام ابزار جدید ترکیه علیه کردهای سوریه

سرویس جهان- به نوشته میدل ایست فورم، قلمروگشایی اخیر گروه افراطی هیئت تحریر الشام بدون موافقت ترکیه ممکن نیست و احتمالا آنکارا از این گروه افراطی به جای ارتش آزاد علیه کردهای سوریه استفاده می کند.

به گزارش کردپرس، گروه افراطی هیئت تحریر الشام که آمریکا آن را در لیست گروههای تروریستی قرار داده، توانسته است برخی مناطق تحت کنترل ارتش آزاد سوریه وابسته به ترکیه از جمله شهر کردنشین عفرین را در شمال غرب سوریه تصرف کند.

اندیشکده میدل ایست فورم در تحلیلی پیرامون این اتفاق نوشت این مسئله می تواند تغییری جدی در سیاست ترکیه در قبال کردهای سوریه باشد.

این موسسه گفته است احتمالا ترکیه این گروه را جایگزین بهتری از ارتش آزاد سوریه در جهت مقابله با کردهای سوریه می داند به همین دلیل ممکن است در کنار حملات پهپادی به نیروهای کرد سوریه، از هیئت تحریر الشام نیز علیه آنها استفاده کند.

این اندیشکده استدلال کرده است که این اتفاق می تواند به نوعی زمینه ساز توافق میان آنکارا و دمشق در راستای عادی سازی روابط باشد زیرا نیروهای دولتی سوریه هم اکنون می توانند به عفرین حمله کنند. این مسئله منافاتی با منافع ترکیه ندارد زیرا این شهر با وجود گزارشهایی درباره خروج هیئت تحریر الشام، همچنان در کنترل این گروه است و در صورت حمله نیروهای دولتی سوریه به عفرین، این اعضای هیئت تحریر الشام هستند که هدف قرار می گیرند نه نیروهای ارتش آزاد وابسته به ترکیه.

کد خبر 39063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha