زلزله ٥.٤ ریشتری بامدادی در خوی /٢٧٦ تن مصدوم شدند

سرویس آذربایجان غربی- در ساعت ۳:۵۱ بامداد زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر خوی را لرزاند ، این زلزله در مرکز استان و برخی کشورهای همسایه ترکیه، ارمنستان ، عراق و جمهوری آذربایجان احساس شد.

به گزارش کردپرس، در پی وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری در ساعت ۳:۵۱ بامداد و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی، ١٠ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌.

بر اساس اعلام رییس فوریت های پزشکی خوی خوشبختانه این زلزله خسارت فوتی نداشته اما تاکنون ۲۷۶ نفر به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه داشته‌اند.

دکتر مجتبی قمری اصل افزود: از این تعداد، ۶۸ نفر به خاطر شکستگی اعضای بدن بستری شدند ولی مراجعه یا بستری بیمار بدحال با شرایط وخیم گزارش نشده است.

او اضافه کرد: شکستگی‌ها بیشتر در ناحیه دست، پا و ترومای سر بوده که اغلب آسیب دیدگان در حال خروج از منازل پس از وقوع زلزله دچار مصدومیت شده‌اند.

فرماندار خوی نیز با اشاره به برآورد خسارت اولیه به حدود ۲۰۰ منزل مسکونی اظهار کرد: خسارت‌های زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در این شهرستان طبق ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته خیلی جدی نیست و بیشتر به منازل روستایی این شهرستان وارد شده است.

کاظمی با بیان اینکه تیم‌های امدادی، درمانی و ارزیاب در محل وقوع حادثه و روستاهای تابعه حضور دارند، گفت: بررسی‌ها در خصوص این زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در خوی همچنان ادامه دارد.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: تا کنون بیش از ۲۰ پس لرزه ناشی از زلزله در ایواوغلی و خوی روی داده است.

این زلزله در شهرستان های سلماس و چایپاره احساس شد.

کد خبر 38814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha