HDP از احزاب حاکم و اپوزیسیون باج می گیرد

سرویس ترکیه - سلیمان سویلو HDP را به باج گیری سیاسی از احزاب دیگر متهم کرد.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در سخنانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را متهم کرد که این حزب در آستانه انتخابات از احزاب حاکم و اپوزیسیون ترکیه باجگیری سیاسی می کند.

بنا بر خبر آناتولی ترکی، سویلو در اظهاراتی با اتهام زنی علیه HDP مدعی شد که اعضای این حزب کودکان را برای عضویت در PKK فراری داده اند.

سویلو در ادامه با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات در ترکیه، HDP را متهم به باج گیری سیاسی از احزاب در ترکیه کرد و گفت: «HDP به عنوان شاخه سیاسی PKK از حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و همه احزاب سیاسی دیگر باجگیری می کند و دیگران را تحقیر می کنند که بدون ما در انتخابات پیروز نخواهید شد. سیاست ترکیه، پس از قیمومیت آمریکا و اروپا حالا هم گرفتار قیمومیت PKK شده است.»

وزیر کشور ترکیه ورود نمایندگان HDP به مجلس ترکیه را باعث آزار روح این مجلس توصیف کرد و به اپوزیسیون ترکیه نسبت به شعار «مهم نیست نامزد چه کسی باشد بیایید با هم به پیروزی برسیم» هشدار داد.

سویلو گفت: «مردم ترکیه در انتخابات 2023 پاسخ لازم را به باج گیری های سیاسی PKK و HDP خواهد داد.»

هفته گذشته یکی از شرکت های نظرسنجی اعلام کرده بود که بدون آرای HDP و کردها هیچ کدام از ائتلاف های حاکم و اپوزیسیون ترکیه نمی توانند در انتخابات پیروز شود. سخنان اخیر وزیر کشور ترکیه نشان می دهد که آنها با شعارهای ملی گرایانه در تلاش برای ایجاد تفرقه بین HDP و اپوزیسیون هستند و می خواهند جلوی ائتلاف احتمالی را بگیرند.

همه این تلاش ها در حالی رخ می دهند که مهمترین حزب راستگرا و سنتی احزاب اپوزیسیون ششگانه یعنی حزب خوب به رهبری مرال آکشنر پیشتر مخالفت جدی خود را با توافق با HDP بر سر نامزد مشترک در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است. این حزب در حال حاضر از جهت میزان آرا در وضعیتی تقربیا برابر با HDP قرار دارد.

کد خبر 38573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha