ورود بازرسی فراجا و دستگاه قضا به موضوع مهسا امینی

سرویس ایلام - سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از ورود بازرسی فراجا و دستگاه قضایی درباره حادثه رخ داده برای «مهسا امینی» خبر داد و گفت که باید شیوه‌های مواجهه با ناهنجاری‌های فرهنگی تصحیح شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به حادثه رخ داده شده برای مهسا امینی گفت: فراکسیون زنان و خانواده برای بررسی جوانب این ماجرای تلخ تماس‌هایی با نهادهای ذی‌ربط همچون نیروی انتظامی و پزشک قانونی گرفته است.

وی ادامه داد: بازرسی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) و دستگاه قضا به این مساله ورود جدی داشته و اعلام کرده که فیلم ماجرا موجود است و در صورت لزوم منتشر می شود. با این حال هنوز اطلاعات دقیقی از چرایی و چگونگی ماجرا به شکل متقن و قابل استناد دریافت نکردیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: فارغ از این که این جمع بندی‌ها به کجا ختم می‌شود، این حادثه تلخ قابل اغماض نیست و هر نهاد و هر فرد مقصر که قصوری داشته، باید پاسخگو بوده و مجلس هم به دقت این مهم را پیگیری می کند.

وی تاکید کرد: قطعا باید عواملی که باعث جریحه دار شدن افکار عمومی، ایجاد هزینه برای نظام جمهوری اسلامی و تحت الشعاع قرار دادن زحمات نیروی انتظامی می شوند، پاسخگو باشند. فراکسیون زنان نیز به دقت و با حساسیت خاص موضوع مذکور را پیگیری می‌کند.

فلاحی ادامه داد: باید شیوه‌های مواجهه با ناهنجاری‌های فرهنگی بدون آموزش و توجه به تبعات آن تصحیح شود. افرادی که مسئول چنین برنامه‌ای هستند نیز باید آموزش‌های لازم را ببینند که برای مقابله با یک منکر، خودشان منکرهای بزرگ‌تری مرتکب نشوند.

وی افزود: قطعا چه در اسلام و چه در گفتمان انقلاب اسلامی اوجب واجبات حفظ جان انسان ها و آبروی آن‌هاست که در هر شرایطی و با هر مرام و مسلکی باید از آن‌ها حفاظت کرد.

وی در پایان گفت: نکته بعدی این است که ما متاسفانه اولویت را به فرهنگ سازی نداده‌ و نتوانسته‌ایم سیاست‌های بالادستی را به درستی اجرا کنیم. امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و نگران کننده‌ای نباشیم.

کد خبر 38453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha