آمریکا و اقلیم کردستان توافق نظامی امضا می کنند

سرویس جهان- به گفته یکی از سخنگویان دولت اقلیم کردستان، این منطقه به زودی یادداشت تفاهم نظامی با وزارت دفاع آمریکا امضا می کند.

به گزارش کردپرس، اقلیم کردستان عراق و دولت آمریکا از زمان تاسیس این منطقه با هم همکاری نظامی داشته اند که با ظهور داعش این همکاری بیشتر شد. اکنون دولت اقلیم کردستان عراق می گوید در راستای بهبود امنیت این منطقه می خواهد با وزارت دفاع آمریکا توافق نظامی امضا کند.

لاوک غفوری، از سخنگویان دولت اقلیم کردستان عراق به روزنامه انگلیسی زبان نشنال امارات گفته است وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق به زودی یادداشت تفاهمی با وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون امضا خواهد کرد.

او افزود: بر اساس این توافق، نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا آموزش نظامی بیشتری به نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عرق ارائه خواهند کرد.

ائتلاف به رهبری آمریکا نیز گفته است تلاش ها و همکاری های مشترک ائتلاف و نیروهای پیشمرگ نقش مهمی در شکست دادن داعش و ارتقا سطح امنیت منطقه داشته است.

بر اساس گزارش این روزنامه، آمریکایی ها بعد از دیدار اخیر میان فرماندهان آمریکایی و مقامات وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان نیز بر ادامه تعهد خود نسبت به آموزش، مشاوره نظامی و تجهیز نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق تاکید کرده اند.

کد خبر 38071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha