پروژه مجتمع آبرسانی مهر ملکشاهی به بهره برداری رسید

سرویس ایلام - به همت سپاه امیرالمومنین استان ایلام و آبفا پروژه آبرسانی مجتمع مهر ملکشاهی با حضور جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار علی فدوی در این آیین گفت: تفاهم نامه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با وزارت نیرو منعقد شده ولی این تعداد تا ۱۸ هزار روستا نیز قابل افزایش است به نحوی که نباید هیچ روستایی در کشور بدون آب بماند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امیرالمومین استان ایلام در این آیین اظهار داشت: با افتتاح این پروژه ۲۵٠٠ نفر از جمعیت شهر مهر ملکشاهی و روستای اما از نعمت اب اشامیدنی بهره مند شده اند.

سرهنگ علی ملک زاده با بیان اینکه مدت زمان شروع پروژه تا بهره برداری این مجتمع سه ماه است، افزود: برای تکمیل پروژه مجتمع مهر ملکشاهی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان داشت: ساخت یک باب مخزن ۱٠٠٠ متر مکعبی در مدت یک ماه، اجرای خط انتقال به طول ۲ کیلومتر و شبکه توزیع اب به طول ۱۵ کیلومتر برای آبرسانی به شهر مهر و روستای اما ملکشاهی صورت گرفته است.

سرهنگ ملک زاده ادامه داد: با افتتاح این پروژه تعداد ۱۲۸ روستای استان با جمعیت بیش از ۸٠ هزار نفر از نعمت اب آشامیدنی برخوردار می شوند.

وی افزود: طول کل شبکه و خطوط انتقال ۷٠٠ کیلومتر(شبکه توزیع آب ۴۵٠ کیلومتر و خطوط خط انتقالی فولادی ۲۵٠ کیلومتر) است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمونین (ع) استان ایلام گفت: احداث مخازن بتنی شامل ۳۷ باب مخزن به حجم ۱۲۵۵٠ متر مکعب، تهیه، حمل و اجرای لوله گذاری خط انتقال با لوله گذاری فولادی به طول ۲۴۹۵کیلومتر، بهسازی سه دهنه چشمه روستایی، احداث و تجهیز ۵ باب ایستگاه پمپاژ، نیرورسانی به طول ۲ کیلومتر از جمله برنامه های مهم برای اجرای پروژه بسیج آبرسانی به روستاهای محروم ایلام است.

وی عنوان کرد: پروژه ابرسانی به مناطق محروم ایلام از محل اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام می شود.

ملک زاده گفت: مبلغ قرارداد این پروژه ۳٠ ماهه و با اعتبار ۵٠۷ میلیارد تومان است.

کد خبر 38010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha