در حمله پهپادی به خلیفان سه تن از نیروهای HPG کشته و دو تن مجروح شدند/پارتی باید نیروهای مجروح را تحویل دهد

سرویس ترکیه - HPG با انتشار بیانیه ای ضمن متهم کردن پارتی به اسیر کردن نیروهایش در منطقه غیر عملیاتی در خلیفان، خواستار بازگرداندن آنها شد.

به گزارش کردپرس، مرکز مطبوعاتی یگان های مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK در بیانیه ای اعلام کرد که پنج تن از نیروهایش در حال عبور از یک منطقه غیر جنگی در خلیفان، مورد حمله قرار گفته اند و سه تن کشته و دو تن مجروح شده اند. HPG با متهم کردن پارتی به اسیر کردن مجروحان حادثه، از پارتی خواست تا رزمندگان مجروح را تحویل این سازمان دهد.

در این بیانیه کتبی که در هاوار منتشر شده، آمده است: «در ساعت های پایانی روز 5 سپتامبر، گروهی متشکل از 5 رزمنده HPG، در حالی که برای رفتن به منطقه ای دیگر، در حال عبور از اراضی روستای "تاراوا" در دره "بالیسان" بودند، از سوی هواپیماهای شناسایی، مورد حمله واقع شده اند. رزان تاوه، آرمانج زیلان، کارو کوبانی، آشکار جولمرگ، و زانیار تاوه در این گروه حضور داشتند. بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده ایم در این حمله سه تن از همرزمان ما جان خود ا از دست داده اند و دو تن دیگر نیز مجروح شده اند. بلافاصله پس از حمله نیروهای پارتی به محل رفته و دوستان مجروح ما را با خود برده اند. ما در حال حاضر نمی دانیم که کدام یک از دوستان ما جان باخته و کدام مجروح هستند.»

HPG در ادامه با اشاره به این که منطقه مورد نظر منطقه درگیری های جنگی و عملیاتی نبوده است، می گوید: «این که دوستان ما در چنین منطقه ای توسط هواپیما مورد حمله قرار گرفته اند نشان می دهد که آنها از سوی یک سیستم اطلاعاتی ردیابی می شوند. همچنین این که در زمان ورود نیروهای پارتی به منطقه صدای شلیک گلوله به گوش رسیده است، قابل تأمل است.»

HPG در پایان با بیان این که این حادثه نیاز به بررسی و شفاف سازی دارد، از نیروهای پارتی خواسته است تا مجروحان حادثه را به این سازمان تحویل دهد.

کد خبر 38006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha