مشکلات مرز تمرچین با ایجاد محور لجستیک در منطقه رفع می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: راهکار اصلی رفع مشکل مرز تمرچین پیرانشهر که از مهمترین مرزهای کشور در توسعه مراودات تجاری با شمال عراق به شمار می رود، ایجاد محور لجستیک در منطقه است.

به گزارش کردپرس، جواد هدایتی امروز چهارشنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی مسائل و مشکلات موجود و اتخاذ تصمیمات لازم در روند فعالیت شرکت‌های سرمایه گذار مستقر در پایانه مرزی تمرچین افزود: ممنوعیت حمل یکسره بار توسط طرف مقابل در مرز، محدودیت های جغرافیایی منطقه، تجمع در نقطه صفر مرزی و تداخل های متعدد در ورودی و خروجی از مهمترین مشکلات این مرز است.

او اضافه کرد: ساماندهی پایانه مرزی تمرچین در افق کوتاه مدت و بلند مدت قابل انجام است که در برنامه کوتاه مدت نیازمند همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها و ساماندهی وضع موجود هستیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: در برنامه بلند مدت ایجاد محور لجستیک و پس کرانه ای شدن فعالیت های خدماتی در دستور کار است که باید تمام ملاحظات حقوقی و شفاف سازی اقدامات در آن رعایت شوود.

افزایش توقف های مرزی بستر فساد و بی قانونی را فراهم می کند

ایرنا نوشت؛ مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه با بیان اینکه افزایش توقف های مرزی بستر فساد و بی قانونی را فراهم می کند، ادامه داد: تدوین طرحی برای ساماندهی، عدم تجمع، برقراری تردد آسان و نیز جلوگیری از قاچاق سوخت در دست اقدام است که در قالب آن تست ها در مرکز استان انجام و محموله به صورت پلمپ به مرز ارسال می شود.

امین ترفع افزود: ارگان‌های مرتبط باید تمام امور خدماتی و رفاهی مرزی را بدون ملاحظات و با عدالت کامل به مردم بومی منطقه واگذار کنند و دولت فقط نقش حاکمیتی و نظارتی داشته باشد.

به گزارش کردپرس، مرز تمرچین از مرزهای با بیشترین میزان تجارت بین المللی در آذربایجان غربی است و سالانه صدها میلیون دلار کالا از این مرز مبادله می شود.

کد خبر 3780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha