مداخلات خارجی مانعی بر سر راه ‌حل سیاسی در سوریه

سرویس سوریه - الهام احمد رئیس هیئت اجرایی مجلس سوریه دموکراتیک مداخلات خارجی را مانعی بر سر راه حل سیاسی در سوریه دانست.

به گزارش کردپرس، در افتتاحیه کارگروه شورای رقه که با حضور ده‌ها سیاستمدار و حقوقدان در رقه برگزار شد، الهام احمد رئیس هیئت اجرایی مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) و عضو اجرایی کمیته سازماندهی کنگره خلق دموکراتیک به سخنرانی پرداخت و در مورد تحولات سیاسی و اهمیت راه‌حل سیاسی در سوریه اظهار نظر کرد.
به نوشته آژانس هاوار، الهام احمد گفت: «مداخلات خارجی در حال حاضر مانعی بر سر راه حل سیاسی در سوریه است، اکنون ما به این نتیجه رسیده‌ایم که درصد زیادی از مردم سوریه بر سر راه‌حل سیاسی مشکلات سوریه توافق نظر دارند.»
الهام احمد در ادامه به فعالیت سیاسی در سوریه اشاره کرد و گفت: «فعالیت سیاسی پس از جنگ اوکراین، نشست تهران و دیدار پوتین و اردوغان متوقف شد و ما انتظار نداریم پیشرفت یا آغاز جدیدی برای فعالیت سیاسی رخ دهد. برای مردم سوریه فرصت‌های زیادی وجود دارد تا به دور از نفوذ هرگونه نیروی خارجی مرحله جدیدی از فعالیت سیاسی را آغاز کنند اما تخمین میزنم که ما فرصت‌های زیادی را از دست داده ایم.»
الهام احمد افزود: «اقدامات دولت ترکیه از طریق شبەنظامیان وابسته به خود باعث می شود به هیچ گونه نزدیک شدن به ترکیه فکر نکنیم، موانعی بر سر راە این نزدیک شدن وجود دارد که یکی از آنها شروط دولت ترکیه است. مردم سوریه برای ترکیه اهمیتی ندارند، اما دولت ترکیه از مسئله مهاجران استفاده می‌کند و پول زیادی به این منظور دریافت کرده است.»
الهام احمد در ادامه سخنان خود افزود: «مردم سوریه اگر بر سر آینده سوریه به توافق برسند می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کنند اما اگر منتظر مداخله نیروهای خارجی باشیم نجات سوریه و مردم آن ممکن نخواهد بود.»

کد خبر 37741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha