آوار اختلافات شورای قروه بر سر مردم/ناظران غافل و مسکوت!

سرویس کردستان- تداوم اختلافات در هر دوره از شوراهای قروه به گونه ای شده که انگار موروثی است و تمامی هم ندارد؛ در این میان در سکوت ناظران منجمله فرمانداری، تنها مردم هستند که ضرر می بینند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، اختلافات داخلی شورای شهر قروه گویا تمامی ندارد و انگار موروثی شده و از یک شورا به شورای بعد واگذار می شود. چه در شوراهای ادوار که هرچه آوار اختلاف بود بر سر شهروندان فرو ریخت و در نهایت هم عقب ماندگی شهری را رقم زد و چه در شورای این دوره که حتی نمی توانند در انتخاب کمیسیون ها به نتیجه و توزیع عادلانه برسند.

ماجرا از زمانی شروع شد که انتخاب هیئت رئیسه جدید شکل گرفت؛ هیئت رئیسه ای که باز هم پشت درهای بسته انتخاب شد تا بار دیگر به مردم نشان داده شود که شفافیت در این پارلمان شهری معنا و مفهومی ندارد. بعد از انتخاب هیئت رئیسه طبق قانون باید اعضای کمیسیون های شورای شهر تعیین شوند؛ کمیسیون هایی که حتی معلوم نیست در سال اول شورا چطور انتخاب شدند و دقیقاً چه فعالیت هایی را داشتند! حالا در سال دوم چنان گره کوری را خورده اند که باعث شده تا صدای مردم هم دربیاید!

براساس اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار کردپرس هیئت رئیسه جدید شورا به گونه ای شکل گرفت که با اختلافات فراوانی همراه شده به طوری که می توان گفت در حال حاضر شورای شهر 4 به 3 در تقابل باهم قرار گرفته اند. این تقابل در حالی است که اعضای هیئت رئیسه کمیسیون ها را هم در اختیار خود گرفته اند و همین باعث اعتراض آن سه عضو شده و برای نشان دادن اعتراض خود چندین بار رأی گیری کمیسیون ها را از رسمیت انداخته اند. هرچند انتخاب اعضای کمیسیون ها براساس رأی گیری صورت می گیرد اما آنچه اینجا باید مدنظر باشد این است که مگر شورای شهر به معنای مشارکت و همراهی نیست پس چرا این مشارکت برای کمسیون ها آن طور که باید انجام نمی شود؟ چرا یک عضو شورا چندین کمسیون را به دست می گیرد و عضو دیگر به حاشیه می رود؟! مگر نه اینکه هدف خدمت به مردم و پیگیری مسایل مردم است؟!

جدای از این موارد باید تخصص اعضا مرتبط با کمیسیون ها باشد تا حداقل در تصمیم گیری ها بتوانند درست اقدام کنند اما آن طور که به نظر می رسد این تقابل و اختلافات باعث شده نه تنها تخصص ها ملاک قرار نگیرد بلکه کار مردم هم درست و حسابی پیش نرود. مردمی که چه در فضای مجازی و چه در تماس تلفنی با خبرنگار کردپرس نسبت به برگزار نشدن نشست کمیسیون های شورا اعتراض خود را بیان می کنند. «بخدا سه هفته هست میریم شهرداری بپرسیم ببینم کمیسیون ماده 100 کی برگزار میشه هر هفته میگن بدلیل اینکه اعضای شورا موفق به انتخاب یکی از شوراها برای عضو کمیسیون نشدن، جلسه (کمیسیون) تشکیل نمیشه از یه طرف امتیاز گاز و آب و برق بلامانع می خواد اونم تا کمیسیون نباشه صادر نمی شه/ بابا شهر اینقدر بی صاحب! اصلاً شورشو در آوردن به خدا، شورا اگه واقعاً قصدشون کار کردن و خدمت به مردم هست این همه لج و لجبازی چیه یکی نیست واقعاً پیگیر این شوراها باشه؟! مگه مردم قروه بازیچه مسائل شخصی شماهاست مگه مردم قروه گناه کردن که به شما رأی دادن!». این تنها یک نمونه از پیام های اعتراضی شهروندانی است که به دلیل اختلافات اعضای شورا کارشان بلاتکلیف مانده است.

با این وصف گرچه بعد از تذکر مدیرکل امور شهری استانداری کردستان؛ شامگاه روز گذشته شورای شهر نشستی را در راستای همین کمیسیون ها برگزار کردند و گویا اعضای کمیسیون ها با همان شیوه رأی گیری مشخص شده اند! اما این دلیل بر رفع اختلافات و تنش میان اعضای شورا نیست و می طلبد ناظران بر عملکرد شورای شهر منجمله فرماندار شهرستان نسبت به این وضعیت پاسخ گو بوده و درباره وظیفه نظارتی خود توضیح دهد چرا که آوار این اختلافات تنها بر سر شهروندان فرو می ریزد، آن هم شهروندانی که سال هاست چوب این نابسامانی در شورا و شهرداری را می خورند و می سوزند و می سازند./

* گزارش: زیبا امیدی فر

کد خبر 37715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha