تراژدی غرق شدن ٣ عضو یک خانواده در سد سیلوانای ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- جسد ٣ نفر از اعضای خانواده ای که برای تفریح و آب تنی به سد سیلوانا رفته اما به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا و نیز مهارت کافی غرق شده بودند، از آب بیرون کشیده شد.

به گزارش کردپرس، حسین سرباز رشید در این زمینه اظهار کرد: در پی غرق شدن ٣نفر از اعضای یک خانواده در آب پشت سد شهرچایی، منطقه سیلوانا، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه تیم امداد و نجات ایستگاه دو بهمراه غواص بخش خصوصی را به محل حادثه واقع در سیلوانا اعزام کرد.

او افزود: با رسیدن تیم به محل حادثه بر اساس گفته شاهدان عینی مشخص شد پدربزرگ و نوه در حال آب تنی بودند که یکباره به دلیل نا معلومی غرق می شوند و مادر کودک که شاهد این حادثه بود بی درنگ برای نجات آنها خود را به آب می زند که متأسفانه او نیز در آب غرق می شود.

سرباز رشید بیان کرد: غواص طرف قرارداد سازمان با حمایت تیم امداد و نجات سریعاً داخل آب شده و عملیات جستجو را آغاز می‌کنند و پس از ۴ ساعت عملیات سخت و نفس گیر توانستند خانم جوان و مرد میانسال غرق شده را بیرون کشیده و تحویل کادر اورژانس حاضر در محل نمایند.

او تصریح کرد: عملیات جستجو که ساعت 1 بامداد به دلیل طول عملیات و خستگی غواص متوقف شده بود، صبح روز بعد توسط تیم مذکور آغاز پس از یک ساعت جستجو توانستند پیکر بی جان کودک ٥ ساله را به بیرون از آب منتقل کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با بیان اینکه در هنگام تفریح و استراحت خانواده‌ها در کنار این‌گونه اماکن مراقب خود و بستگان خود باشند، تاکید کرد: خانواده های محترم جدأ از آب‌تنی و شنا در سدها و آبگیرها خودداری نمایند، چون عمق آب در پشت سدها متغیر بوده و کسانی که با فنون شنا آشنایی نداشته باشند خیلی راحت غرق خواهند شد.

کد خبر 37247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha