32 کشته و 50 مجروح در دو تصادف رانندگی مشابه در ماردین و آنتپ

سرویس ترکیه - در دو تصادف فاجعه بار جداگانه در استان های ماردین و آنتپ که امروز رخ دادند، دست کم 32 تن کشته و 50 تن مجروح شدند که حال 16 تن از آنها وخیم اعلام شده است.

به گزارش کردپرس، عصر امروز در ورودی شهرستان دریک ماردین یک کامیون کشنده که ترمز بریده بود پس از برخورد با دو خودرو که در جایگاه سوخت بودند واژگون شد. پس از آن تعداد زیادی از افراد حاضر در جایگاه سوخت و تیم های امدادی برای کمک رسانی به مجروحان حادثه تجمع کردند. دقایقی بعد کامیون دیگری که از پشت سر می آمد با سرعت به میان جمعت رفت و شمار زیادی از جمعیت را زیر گرفت و واژگون شد.

بر اساس اعلام فخرالدین قوجا وزیر بهداشت ترکیه شمار کشته شدگان حادثه تا این لحظه دست کم به 16 تن می رسد. در این حادثه همچنین دست کم 29 شهروند زخمی شدند که حال 8 تن از آنان وخیم اعلام شده است.

وزارت دادگستری ترکیه نیز از پیگیری قضائی علل این حادثه خبر داد.

در حادثه مشابه دیگری که صبح امروز در غازی آنتپ رخ داد نیز 16 تن کشته و 21 تن دیگر مجروح شدند که حال 8 تن از آنان وخیم اعلام شده است.

در این حادثه یک آمبولانس و خودروی آتش نشانی برای رسیدگی به مجروحان یک تصادف رانندگی در کنار بزرگراه تارتوس - آدانا - آنتپ توقف کرده بودند که یک اتوبوس مسافربری به آمبولانس و خودروی آتش نشانی پارک شده در کنار بزرگراه برخورد کرد و واژگون شد. بنا بر اعلام وزارت بهداشت ترکیه و فرمانداری آنتپ، بر اثر این حادثه 16 نفر از جمله 3 آتش نشان، 2 کادر پزشکی و 2 خبرنگار جان خود را از دست دادند.

رسانه های ترکیه از هر دوی این تصادفات به عنوان «قتل عام جاده ای» نام بردند.

بکر اوزدمیر خبرنگار مرکز مطبوعاتی شهرداری آنتپ که به دلیل این حادثه در بیمارستان به سر می برد در توضیح حادثه گفت وقتی برای کمک به مجروحان تصادف ایستاده بودیم، یک اتوبوس را دیدیم که بدون کنترل و با سرعت زیاد به سمت ما آمد. ما حتی فرصت فرار پیدا نکردیم و پس از برخورد اتوبوس دیگر یادم نمی آید چه رخ داد.

کد خبر 37190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha