اپوزیسیون شش گانه ترکیه در دور اول انتخابات پیروز می شود/داوود اوغلو مخالف گفتگو با سوریه است

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو در سخنانی گفت که به جز داوود اوغلو باقی رهبران احزاب شش گانه اپوزیسیون از گفتگو با دولت دمشق حمایت می کنند. 

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و یکی از رهبران 6 حزب اپوزیسیون ترکیه، در سخنانی از اختلاف نظر رهبران اپوزیسیون ترکیه بر سر گفتگو با دولت دمشق خبر داد.

بنا بر گزارش دویچه وله ترکی، قلیچدار اوغلو پیش از شرکت در نشست اپوزیسیون 6 گانه ترکیه، در سخانی ادعا کرد که نامزد احزاب 6 گانه اپوزیسیون، در دور اول انتخابات حزب حاکم را پشت سر خواهد گذاشت و پیروز انتخابات خواهد بود.

او درباره پیروزی در انتخابات آتی مجلس نیز گفت: «نتیجه این انتخابات به نفع ما تمام خواهد شد.» او با اشاره به پیشی گرفتن CHP از AKP در نظرسنجی های اخیر، گفت که این روند در حال سرعت گرفتن است.

او درباره دیدگاه احزاب شش گانه اپوزیسیون پیرامون گفتگو با دولت دمشق گفت: «من فکر می کنم که می توانیم با اسد دیدار و گفتگو کنیم. کمیسیون مهاجرت اپوزیسیون شش گانه مدتی است که بر روی موضوع مهاجرت کار می کند. گزارش اولیه به رؤسای احزاب شش گانه ارائه شده است. قرار است یکشنبه آتی درباره این گزارش گفتگو کنیم. فکر نمی کنم در این زمینه اختلاف نظر جدی در میان رهبران احزاب وجود داشته باشد. زیرا رهبران احزاب همگی خواهان این هستند که سوری ها به کشور خودشان بازگردند.»

قلیچداراوغلو با اشاره به اینکه آنها به عنوان CHP یک طرح چهار مرحله‌ای را برای رابطه با دولت دمشق و بازگرداندن سوری ها آماده کرده‌اند، گفت: «باید با دولت اسد گفتگو کرد. ما سوری ها را به کشورشان باز خواهیم گرداند. اما گفتگو با دولت سوریه باید مطابق با قانون باشد.»

او افزود: «در حال حاضر احمد داوود اوغلو یکی از رهبران اپوزیسیون مخالف گفتگو با اسد است. اما من فکر نمی کنم که این موضوع تأثیر منفی بر موضوع بازگرداندن سوری ها به کشورشان داشته باشد.»

قلیچدار اوغلو با اشاره به تلاش دولت ترکیه برای عادی سازی رابطه با دولت سوریه گفت: «از اول هم این من بودم که گفتم سیاست رابطه ما با سوریه اشتباه است و با ارسال یک نامه به اردوغان در سال 2012 خواستار برگزاری کنفرانسی درباره سوریه شدم. حالا آنها متوجه اشتباه خود شده اند.»

رهبر اپوزیسیون ترکیه با اشاره به سخنان پیشین مقامات سیاسی احزاب حاکم درباره بشار اسد و نسبت دادن برخی ناسزاها به او گفت: «از قدیم گفته اند لقمه بزرگ بردار اما مبادا حرف بزرگتر از دهانت بزنی! شما پیشتر هر ناسزایی که توانستید به این آدم گفتید. حالا مجبور شده اید با او رو در رو شوید.»

کد خبر 37172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha