لزوم احیای صنایع کوچک در قروه/«نظام بانکی» مشکل اصلی

سرویس کردستان- امام جمعه قروه با تأکید بر احیای صنایع کوچک، سیستم نظام بانکی را مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد دانست و خواستار نظارت بیشتر بر یکسری از کارخانجات شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، «حجت الاسلام عابدین رستمی» در خطبه های نمازجمعه امروز، به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک با تأکید بر احیای این صنایع، بیان کرد: یکی از آسیب هایی که اقتصاد را به شدت دچار چالش کرده تعطیلی واحد های تولیدی و صنعتی به ویژه صنایع کوچک است.

او با اشاره به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان قروه، افزود: در شهرک های صنعتی و تولیدی شهرستان قروه اکثر واحدها تعطیل و غیرفعال اند، گرچه در این دولت اقداماتی برای احیای این واحدها صورت گرفته اما نیاز است بیشتر کار شوند.

«رستمی» به احیای کارخانه تعطیل شده فولاد زاگرس اشاره کرد و گفت: دولت برای احیای کارخانجات قدم های خوبی را برداشته از جمله احیای کارخانه فولاد زاگرس که نابود شد و 700 کارگر آن همه خانه نشین شدند و به دستفروشی و کارگری روزمزدی روی آوردند.

به گفته او هنوز واحدهایی هستند که تعطیل اند و همین ها از کشور وام گرفته اند و نباید همچنان تعطیل بمانند و باید به این کارخانجات رفت و درد صاحبان آنان شنیده شود.

«رستمی» اصلی ترین مشکل واحدهای تولیدی را در نظام بانکی دانست و تصریح کرد: غالب صاحبان کارخانجات دردشان نظام بانکی است و گرفتاریشان بانک ها هستند بانک هایی که در ازای بدهی خود این واحدها را گرو گرفته اند و در واقع یکی از موانع تولید و اشتغال همین سیستم نظام بانکی است که باید رفع شود.

امام جمعه قروه در ادامه احیای واحدهای تولیدی را عامل ایجاد اشتغال و تولید دانست و یادآور شد: تعدادی از این صاحبان صنایع هستند که خود توان کافی برای سرپا نگهداشتن کارخانه را ندارد و باید با این افراد اتمام حجت کرد که دولت کمک می کند تا اشتغال شکل گیرد و هدف نباید افزایش سرمایه باشد.

«حجت الاسلام رستمی» سپس به خام فروشی معادن پرداخت و عنوان کرد: علت تعطیلی بسیاری از واحدهای سنگ بری در نبود سنگ است و در واقع معادن حاضر به دادن سنگ به این سنگبری ها نیستندو سنگ را خام بار زده و به خارج از استان حمل می کنند.

او همچنین از فاز سوم شهرک صنعتی گفت، اینکه نباید برای این شهرک خطاهای گذشته تکرار شود بلکه باید درست و اصولی کارها پیش روند.

«رستمی» سپس به وجود یکسری ابهامات در برخی از واحدهای تولیدی و صنایع اشاره داشت و به صراحت بیان کرد: بعضی از واحدهای تولیدی و صنعتی هم هستند که همه شرایط و زیرساخت ها را دارند اما کار نمی کنند! باید علت این ها مشخص شود که چرا کارخانه ای تسهیلات گرفته تمامی شرایط کار را دارد اما خوابیده؟ نیاز است به حیات خلوت این کارخانه ها ورود کرد و مسایل بررسی شوند./

کد خبر 36843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha