شورای شهر ارومیه از شعار تا عمل!

سرویس آذربایجان غربی- با توجه به سابقه پرونده فساد گسترده مدیریت شهری پیشین ارومیه و تدوام تبعات این فساد، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی خواستار ترمیم نگاه مردم به مدیریت شهری شد. اما سوال اینجاست که این ترمیم چگونه انجام خواهد شد در حالیکه حرف و عمل شورای شهر کنونی با هم مغایرت دارد و کارت سبز اکثریتشان برای تیمداری و صرف هزینه گزاف در کنار انبوه مشکلات دامنگیر شهر همخوانی ندارد.

به گزارش کردپرس، هشتاد و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با حضور رییس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان مرکز استان برگزار شد، در این جلسه اعضای شورای شهر بر مبارزه با فساد تاکید داشتند و خواستار ورود دستگاه قضایی استان به بسیاری از پروژه های ناتمام و پرونده های مدیریت شهری شدند.

شهرداری ارومیه ٤٨٠٠ نفر نیروی انسانی در اختیار دارد

در این جلسه، به نقل از شورای شهر؛ رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه از وضعیت مدیریت شهری و عدم کادرسازی و مدیر پروری طی سالهای گذشته انتقاد کرد و گفت: شهرداری نزدیک 4800 نفر نیروی انسانی در اختیار دارد که بصورت مستقیم یا غیرمستقیم حقوق می گیرند. در این مجموعه کادرسازی و مدیرپروری انجام نشده است.

مرتضی بهرام ادامه داد: علیرغم شایستگی و تخصص اکثر کارکنان متاسفانه چون در مدیریت های پایه و میانی بکار گرفته نشده اند تا تجربه مدیریت کسب کنند، هم اکنون در شهرداری مدیریت ریسک حاکم است.

کمبود ایستگاه آتش نشانی در ارومیه/ بودجه آتش نشانی در خدمت تبلیغات

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه طبق استاندارد کشوری باید ارومیه 17 ایستگاه آتش نشانی داشت اما هم اکنون ١٠ ایستگاه دارد، اظهار کرد: اگر نظارت درست بود، اولویت بودجه آتش نشانی به ساخت و سازهای با هدف تبلیغاتی اختصاص نمی یافت.

بهرام تصریح کرد: به عنوان یک شهروند و همچنین نماینده مردم در شورا درخواست دارم دستگاه قضایی به موضوع جابجایی ضایعات فروشان و مدیریت وانت بارها در کمربندی خاتم الانبیا(ص) ورود داشته باشد چون به تنهایی از دست شهرداری برنمی آید.

او اظهار کرد: آن زمین هایی که از سوی دستگاههای متولی برای انتقال مشاغل مزاحم در نظر گرفته می شود، دانسته و یا ندانسته مشکل دار و معارض دار هستند و خواستار ورود دستگاه قضایی به موضوع معارض این زمینها شد.

دستگاه قضایی به موضوع کمربندی اصلی شهر و تقاطع آذربایجان ورود کند

دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه گفت: امروزه کلانشهرهایی که پیشرفت می کنند و شهرداری در مبارزه با فساد و تخلفات شهری موفق است، قوه قضائیه دستور می دهد و نهادهای انتظامی ورود می کنند.

اعظم انهر با بیان اینکه شهرداری با انبوهی از پرونده ها در دستگاه قضایی روبرو است، تصریح کرد: در این راستا شعبه ویژه برای شهرداری ایجاد شود.

او ادامه داد: ریالی از حق و حقوق شهرداری از محل جرایم رانندگی و عوارض گمرگی پرداخت نشده است و دستگاههایی که قانونا ملزم به حمایت از شهرداری هستند به طور جدی به امور وارد نشده اند. مدیریت پسماند و قانون هوای پاک دو مقوله ای هستند که باید سایر دستگاهها نیز ورود کنند چون در این راستا مسئولیت دارند.

او افزود: عدم وجود کمربندی و اجرایی نشدن آن به یک معضل زیست محیطی تبدیل شده و چرا باید پروسه آن طولانی شود؟ دستگاه قضایی باید به موضوع کمربندی اصلی شهر و پل آذربایجان ورود کند.

مدیریت شهری میراث دار کلکسیونی از اقدامات غیرقانونی است

علی مصطفی زاده، سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مجموعه شورای شهر و شهرداری فعلی میراث دار کلکسیونی از اقدامات غیرقانونی هستند. در شهری زندگی می کنیم که تعدادی از خواص آن سالها در برابر حراج اموال شهر سکوت کرده بودند اما حالا که دستگاه قضایی و امنیتی قاطعانه و محکم برای برخورد با مفاسد ورود کرده اند، متاسفانه موبایل در گوش و کیف در دست برای سفارش متهمین رفت و آمد به تهران را پیشه هفتگی خود کرده اند!

مصطفی زاده تصریح کرد: به استقلال سیستم قضایی و امنیتی اعتماد کامل داریم و مطمئن هستیم آنها وظایف شان را طبق قانون انجام می دهند.جریان فساد و عوامل آنها تمام همت شان را بکار بسته اند تا با ایجاد تنش ما را به حاشیه بکشانند.

برخی برای توقف پروژه آذربایجان از تهران سفارش می کنند

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: شانتاژ، جعل واقعیت ها و دروغ پردازی های برنامه ریزی شده از اتاق های فکر این جریان بیرون می آید و هر روز نیز ادامه دارد اما ما محکم پای مبارزه با فساد ایستاده ایم و در این راه با هیچ کسی تعارف نخواهیم داشت.

او با انتقاد از سنگ اندازی در مسیر اقدامات مدیریت شهری گفت: برخی افراد برای توقف پروژه آذربایجان از تهران سفارش می کنند تا در مسیر اتمام این پروژه خلل ایجاد شود تا به خیال خود اعضای فعلی شورای شهر را ناکارآمد جلوه دهند و بزعم خود ما را زمین بزنند!

انتقاد از شورای بله قربان گو و اجرا کننده منویات شهردار

سخنگوی شورای شهر ارومیه تصریح کرد: طبیعی است وقتی شهردار برای شورای شهر لیست بدهد و آن لیست به روش های مختلف رای بیاورد، آن شورا در برابر شهردار به وظایف نظارتی خود نمی تواند عمل کند و بله قربان گو و اجرا کننده ی منویات شهردار می شود و نتیجه همین می شود که می بینید!

عضو هیئت رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شک نداریم که ایستادگی در برابر فساد و رانت؛ تخریب و هجمه ها را به دنبال خواهد داشت اما ما با تلاش به نفع مردم و کار جواب این هجمه ها را خواهیم داد.

مصطفی زاده عنوان کرد: شورای شهری که وظیفه نظارتی خود را انجام دهد و قانون را نیز رعایت کند، نیازی نیست که هیچ ترسی داشته باشد. امیدواریم با سرلوحه قرار دادن قانون و عمل به خواست مردم از این مسئولیت ها که امانتی در دستان ماست به خوبی پاسداری کرده و سربلند شویم.

شورای شهر ارومیه؛ از شعار تا عمل

انتقادات و گفته های اعضای شورای شهر ارومیه با توجه به سابقه پرونده فساد گسترده شورا و شهرداری دوره های پیشین شهر ارومیه و دستگیری "محمد حضرت پور" شهردار پیشین نشان می دهد که شهر ارومیه گریبانگری چه فساد گسترده ایی شده است که آثار آن هنوز هم ادامه دارد. به نحوی که سخنگوی شورای شهر در این جلسه بیان کرد که «مدیریت شهری میراث دار کلکسیونی از اقدامات غیرقانونی است».

در این جلسه همچنین عملکرد شورای دور ششم هم با انتقاد رییس کل دادگستری آذربایجان غربی رو به رو شد و ناصر عتباتی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: «مدیریت امور شهری در ارومیه در سطح قابل قبولی نیست و نیازمند اقدامات کارشناسانه و دقیق و در عین حال عمیق هست تا با اقدامات موثر و تاثیر گذار در خدمت رسانی، نگاه مردم به مجموعه مدیریت شهری ترمیم شود».

اما سوال اینجاست که نگاه مردم به مدیریت شهری چگونه ترمیم خواهد شد؟ در حالیکه شهر ارومیه هنوز با تبعات دامنه دار پرونده عظیم فساد مالی شهردار و شورای های ادوار پیشین دست و پنجه نرم می کند، مناطق محروم شهر از خدمات شهری بی بهره مانده اند، ایستگاه آتش نشانی در کلان شهر ارومیه! با کمبود امکانات و تجهیزات رو به رواست، شهر دارای نقاط بحرانی فراوانی است، پروژه های نیمه تمام بلای جان شهروندان شده است و ... پس چگونه است که شورای شهر کنونی به فکر تیمداری و صرف هزینه گزاف شده است؟ آیا با تدوام این رویه ترمیمی صورت خواهد گرفت؟! یا اینکه یان نکته کلا از دید ١٠ تن از اعضای شورای شهر نادیده مانده است؟

اعضای شورای شهر در این جلسه و در حضور رییس دادگستری کل استان به گونه ایی به مشکلات قبلی مدیریت شهری اشاره می کنند که انگار در تصمیمات کنونی دخیل نیستند؟! در این جلسه اعضای شورا از کمبود ایستگاه آتش نشانی، نیروی مازاد و عدم مدیر پروری، رانت و انبوه پرونده ها و حراج اموال شهر و ... انتقاد کرده اند اما انتقادات آنها با عملکردشان و کارت سبزشان برای ورود به تیم داری حرفه ایی والیبال مغایرت دارد.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

تیمداری شهرداری ارومیه؛ چراغی است که به خانه روا نداشتند!

دود تیم‌داری شهرداری ارومیه در چشم شهروندان‌!

چرا مخالف تیمداری والیبال شهرداری ارومیه هستم؟/

کد خبر 36791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha