۹۰ درصد سرقت هاس کرمانشاه  در ۵ شهرستان  اتفاق می‌افتد

سرویس کرمانشاه - استاندار کرمانشاه گفت؛ بیش از 90 درصد سرقت های استان در شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، صحنه و هرسین اتفاق می افتد،

به گزارش کردپرس"بهمن امیری مقدم" در قرارگاه مبارزه با سرقت استان که با حضور رئیس پلیس آگاهی کشور برگزار شد، اظهار کرد: پدیده سرقت موضوعی نگران کننده است که همه دستگاه ها باید اقدام لازم برای پیشگیری و مقابله با آن را انجام دهند.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته باید برنامه ریزی های لازم جهت اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای انجام شود.

امیری مقدم تصریح کرد: در این راستا فرمانداران و فرماندهان انتظامی شهرستان های یاد شده باید در نشست های مشترک به بررسی نوع سرقت های رخ داده در حوزه استحفاظی خود پرداخته و با همفکری و برنامه های مشترک به مقابله با سارقان و دیگران مجرمان بپردازند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به سوء استفاده سارقان از لباس های فرم دستگاه های خدمات رسان مانند شرکت های آب و فاضلاب، برق، گاز، شهرداری و حتی پلیس برای انجام سرقت، خاطرنشان کرد: از این پس دستگاه های خدمات رسان در صورت نیاز ارائه خدمت در ساعات شب حتما باید هماهنگی های لازم را با کلانتری و پاسگاه محل به عمل آورند.

وی افزود: موضوع دیگری که برای پیشگیری از سرقت باید انجام داد تعیین تکلیف پارکینگ بیمارستان هاست، این مراکز درمانی حتما باید نسبت به ایجاد پارکینگ و استقرار نگهبان اقدام کنند چرا که بخش قابل ملاحظه ای از سرقت ها در مقابل بیمارستان ها به خاطر نبودن فضای پارکینگ اتفاق می افتد.

امیری مقدم همچنین از بهزیستی خواست با فراهم کردن فضای نگهداری برای معتادان متجاهر، زمینه جمع آوری آن ها توسط پلیس از سطح شهر و جامعه را فراهم کنند چرا که بخش عمده ای از سارقان را این افراد تشکیل می دهند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه برخورد قاطعانه با ضایعاتی ها و پلمب و تخریب آن هایی که فاقد مجوز بوده و غیرقانونی فعالیت می کنند را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشبختانه دستگاه قضائی نیز همواره برای برخورد با چنین اماکنی پای کار بوده و هر زمان نیاز بوده مجوزهای لازم را صادر کرده است.

وی در عین حال با ممنوع اعلام کردن خروج هرگونه ضایعاتی از سطح استان حتی با وجود داشتن بارنامه، شهرداری را مکلف کرد تا تمامی پل های استان را به دوربین مدار بسته مجهز کند.

امیری مقدم افزایش ایمنی سیستم های بانکی و اعلام شکایت دستگاه های اجرایی از سارقان اموال عمومی را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: راه اندازی گشت های رضویون که گشت مشترک پلیس و بسیج است می تواند در کاهش سرقت ها و افزایش دستگیری سارقان موثر باشد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از اهتمام و جدیت پلیس در برخورد با سارقان نیز قدردانی کرد و گفت: امروز ماموران انتظامی در خط مقدم امنیت بخشی در جامعه قرار دارند.

وی، شهادت سروان "مهدی دامن باغ" از ماموران کلانتری 15 شریعتی به دست اراذل و اوباش مسلح را نمونه ای از جان فشانی های پلیس برای برقراری نظم و امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: سختی ها کار نیز هرگز باعث نشده پلیس از وظایف ذاتی خود عقب نشینی و در انجام آن ها سستی کند.

امیری مقدم در پایان بر حمایت همه دستگاه ها از اقدامات پلیس تاکید کرد و گفت: مصوبات قرارگاه مبارزه با سرقت برای همه ادارات و سازمان های استان لازم الاجرا بوده و مدیران مکلف به پاسخگویی در زمینه مسئولیت و وظایف محوله خود هستند.

کد خبر 36613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha