نقشه های خطرناک اردوغان برای کردها

سرویس جهان- از نگاه دکتر لیزل هینتز، سیاستهای رجب طیب اردوغان درباره کردها باعث شده بیشتر جمعیت ترکیه اکثر کردها را حامی تروریست بدانند و او از هر فرصتی برای مقابله با کردها استفاده کرده است.

به گزارش کردپرس، دکتر لیزل هینتز، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه جانز هاپکینز هشدار داده است دولت رجب طیب اردوغان طی سالهای گذشته سیاست خاصی را در ضدیت با کردها دنبال کرده است که یکی از تأثیرات آن این است که بخش بزرگی از جمعیت ترکیه، نه تنها حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک بلکه اکثر کردهای این کشور را تهدیدی امنیتی می دانند.

او در مقاله خود که در وبسایت دانشگاه جانز هاپکینز منتشر شده, از جمله برنامه های خطرناک اردوغان برای مقابله با کردها را تلاش برای استرداد و محاکمه کردهای پناهنده در اروپا، بیرون کردن کردهای سوریه از شمال این کشور و همچنین تلاش برای محروم کردن کردهای ترکیه از شرکت در انتخابات دانسته است.

دکتر هینتز معتقد است اردوغان می داند امکان برنده شدنش در انتخابات ضعیف است و کردها به احزاب اپوزیسیون گرایش پیدا کرده‌اند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که اردوغان در مناطق کردنشین ترکیه با علامت حالت فوق‌العاده, مانع از برگزاری انتخابات در این مناطق شود و با این کار زمینه پیروزی خود و حزبش را فراهم کند.

او همچنین با اشاره به اینکه ترکیه کردهای سوریه را تهدیدی امنیتی برای خود می داند، هشدار داد اردوغان در حال تدارک حمله جدید به کردهای سوریه است و برای گرفتن چراغ سبز از روسیه به این کشور سفر خواهد کرد.

کد خبر 36538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha