مهلت ارسال آثار به جشنواره‌ سراسری داستان کوتاه صحنه  تمدید شد

سرویس کرمانشاه _ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صحنه و از اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره سراسری داستان کوتاه صحنه از تمدید آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا 15 شهریور خبر داد.

نادر حیدریان در گفت و گو با خبرنگار کردپرس گفت: با توجه به استقبال جامعه هدف از فراخوان نخستین جشنواره داستان کوتاه صحنه و درخواست های مکرر در خصوص تمدید مهلت ارسال آثار، شورای سیاستگذاری ضمن احترام به این خواسته، جلسه ای در همین راستا تشکیل داد.

وی افزود: این شورا به اتفاق نظر اعضا و انجام هماهنگی های لازم اداری، تاریخ 15شهریور ماه را به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مشخص کرد تا نویسندگان و علاقه مندان با تمرکز بیشتر و آرامش بهتر به اتمام و ویرایش آثارشان بپردازند.

حیدریان ادامه داد: فراخوان این جشنواره در میان جوامع هدف و فضای مجازی و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری توزیع شده و خوشبختانه مورد استقبال قرارگرفته و تاکنون آثار فراوانی از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه رسیده است و کمیته های مختلف در حال برنامه ریزی و اقدامات معمول هستند.

دبیر اجرایی این جشنواره ادامه داد: نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه صحنه توسط موسسه‌ی فرهنگی و هنری باغشهر، با همکاری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و همراهی فرمانداری و همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی در حال برگزاری است و جا دارد از حمایت های دلگرم کننده مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاران شان، فرماندار شهرستان و سایر ادارات و نهادهای دولتی شهرستان تشکر کنم.

حیدریان افزود: این جشنواره در بخش‌های مختلفی مانند کاهش آسیب‌های اجتماعی ( اجتماع، خانواده، فرزند) و ایثار (تأثیر فرهنگ ایثار در افزایش سطح مشارکت‌های اجتماعی) برگزار می شود و تلاش داریم ان شاالله در پایان جشنواره، مجموعه ای از آثار برگزیده و برتر را در قالب کتابی رسمی منتشر کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری آیین اختتامیه در شهر صحنه خواهد بود و حضور نویسندگان برگزیده در مراسم الزامی است و جهت شرکت در جشنواره محدودیت
سنّی ندارد و هر شرکت‌کننده می‌تواند در هر بخش تنها یک داستان کوتاه ارسال کند.

حیدریان درخصوص ویژگی های آثار ارسالی گفت: هر اثر باید در قالب word، با فونتB Nazanin با اندازه‌ی قلم ۱۴ در صفحه A4 و قالب آثار ارسالی داستان کوتاه باشد و در مورد آثاری که هم مرز با دیگر قالب‌های داستانی باشند،
بنا بر نظر داوران تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره‌ای حائز رتبه یا برگزیده شده باشند و آثار پیش از این در مجموعه داستان‌های فردی یا جمعی به‌صورت کتاب منتشر نشده باشند. (انتشار اثر در نشریات محلی ویا بولتن جشنواره‌ها شامل این محدودیت نمی‌شود.)

وی در پایان افزود: جهت حمایت از منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان، دریافت آثار را به صورت مجازی انجام خواهد شد وعلاقه مندان می توانند به اینستاگرام جشنواره Baghshahr.festival مراجعه وآثار خود را به نشانی پست الکترونیکی

baghshahresahne@gmail.com

جشنواره سراسری داستان صحنه ارسال و از طریق شماره واتساپ ۰۹۱۸۹۳۷۶۳۶۱ و جهت اطلاعات بیشتر باشماره تلفن
۰۸۳۴۸۳۲۷۴۷۲ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 36348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha