افزایش تورم در استان های کردنشین در مقایسه با خردادماه 1401

سرویس کرمانشاه - براساس گزارش مرکز آمار ایران، در جدول نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۱ خانوارهای کل کشور، نرخ تورم در استان های کردنشین در مقایسه با ماه قبل، افزایشی بوده است.

به گزارش کردپرس؛ بر اساس داده های مرکز آمار کشور، ایلام با 44.8 درصد بیشترین میزان تورم در بین استان های کردنشین را دوازده ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۱ داشته است و در مقایسه با ماه قبل یک افزایش 0.9 درصدی را تجربه کرده و رتبه سوم گرانترین استان های کشور را داراست.

آذربایجان غربی با 44.6 درصد دومین استان گران در بین استان های کردنشین است و در مقایسه با ماه قبل یک افزایش 1.5 درصدی را تجربه کرده و در رتبه چهارم گرانترین استان های کشور قرار دارد.

در این میان کرمانشاه با 39.9 درصد و کردستان 40.4 درصد، از نرخ تورمی پایین‌تر از میانگین کشوری ( 40.5 درصد) برخوردار هستند. ولی این دو استان نیز به ترتیب شاهد افزایش 1.4 درصدی و 1.3 درصدی تورم در مقایسه با آمار منتهی به خردادماه 1401 بوده اند.

همچنین بر اساس اعلام مرکز آمار، در تیرماه سال جاری کهگیلویه و بویراحمد از بیشترین تورم سالانه با نرخ ۴۷.۶ درصد بین استان‌های کشور برخوردار بود.

در اعلام اخیر مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه به ۵۴ درصد و تورم سالانه به ۴۰.۵ درصد افزایش یافته و تورم ماهانه با کاهش به ۴.۶ درصد رسیده است.

کد خبر 36340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha