روش های جنگی نامتعارف نظامیان ترکیه در عملیات اقلیم کردستان

سرویس ترکیه - تصاویری در رسانه ها منتشر شده که نشان می دهد سربازان ترکیه در جنگ با PKK در اقلیم کردستان از روش های نامتعارفی استفاده می کنند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری فرات با انتشار تصاویری اعلام کرد که نیروهای نظامی ترکیه با استفاده از سگ های دست آموز مواد منفجره و دوربین خود را به داخل تونل های ارتفاعات زاپ می فرستند و منفجر می کنند.

در فیلم 9 دقیقه ای منتشر شده از سوی فرات، سربازان مواد منفجره و دوربین را به یک سگ می بندند، قلاده اش را باز می کنند و او را داخل یک تونل می فرستند. سگ از رفتن به داخل تونل خودداری می کند اما آنها او را به زور و با بدرفتاری به داخل تونل می فرستند. در تصویر دیگری که از همین تونل منتشر شده است، سگ مورد نظر در درگیری تلف شده است.

خبرگزاری هاوار نیز با انتشار همین تصاویر نوشت: «نیروهای ترکیه که نمی توانند وارد مواضع و تونل های نیروهای کرد شوند دست به بدترین روش های جنگی در تاریخ بشریت زده اند. استفاده از سگ های تربیت شده برای ورود به تونل ها بارزترین گواه برای نشان دادن استیصال در برابر نیروهای HPG و YJA استار است.»

یکی دیگر از روش های نظامیان ترکیه در رویارویی با تونل ها و غارهای محل اختفای نیروهای PKK، استفاده از لوله های پلاستیکی برای هدایت گاز های سمی به داخل این مخفی گاه ها است. گفتنی است در تصاویر ویدیویی که در وبسایت وزارت دفاع ترکیه منتشر شده است، شواهدی از این روش مشاهده شده است. HPG این اقدام را جنایت جنگی و استفاده از تسلیحات غیرمجاز عنوان کرده است.

کد خبر 36334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha