باید به حکومت ترکیه فرمان ایست داد

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس مشترک HDP در سخنانی ضمن محکوم کردن کشتار زاخو اعلام کرد که حزبش برای محاکمه عاملان این جنایت تلاش خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی ضمن محکوم کردن کشتار زاخو اعلام کرد که حزبش برای افشای عاملان این جنایت و کشاندن آنها به پای میز محاکمه تلاش خواهد کرد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، سنجر که برای شرکت در نشست استانی HDP به ازمیر سفر کرده بود، در سخنانی کشتار زاخو را محکوم کرد و آن را یادآور کشتار روبوسکی دانست. سنجر گفت: «ما مبارزه مان برای افشای حقیقت و محاکمه و مجازات عاملان این جنایت را افزایش خواهیم داد. حاکمان امروز نمی توانند سپر محافظ عاملان این جنایت شوند و پرونده این جنایت را هم ببندند.»

سنجر افزود: «تا این زخم ها التیام نیابند، نمی توانیم به برقراری آرامش اجتماعی در این کشور برسیم. ما به سیاست جدیدی نیاز داریم که دست از جنگ افروزی برداشته است. ما نیاز به تشکیل ائتلافی بزرگ علیه جنگ داریم. راه حل مسئله کُرد نه در جنگ، بلکه در صلح و سیاست ورزی دموکراتیک است.»

رئیس مشترک HDP با تاکید بر لزوم تغییر ذهنیت جنگ طلبانه در ترکیه، گفت: «پیش از هر چیز باید به حکومتی که بی رحمانه ترین سیاست ها را به اجرا می گذارد، فرمان ایست داد. ما برای رسیدن به راه حل مسئله کرد باید قوی تر شویم. ما از سیاست دموکراتیک در برابر انکار مسئله کرد دفاع می کنیم و قدرتی که توانایی این کار را دارد نیز ما هستیم.»

سنجر از اعضای HDP خواست تا با افرادی که علیه این حزب تعصب و دیگاه منفی دارند، گفتگو کنند تا نفرت را از میان بردارند. سنجر گفت: «ما رنج های خود را به خشم کور تبدیل نمی کنیم.»

کد خبر 35896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha