ترکیه از کشورهای عضو ناتو خواست در مبارزه با کردها در کنار این کشور باشند

سرویس ترکیه - شورای امنیت ترکیه از متحدان این کشور در ناتو خواست تا برای مبارزه با گروه های کرد از جمله PKK و  YPG در کنار این کشور باشند.

به گزارش کردپرس، نشست شورای امنیت ترکیه با ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، پس از سه ساعت و ده دقیقه با صدور یک بیانیه پایان پذیرفت.

یک روز پس از حمله به یک مرکز گردشگری در شمال کردستان عراق که دست کم 10 کشته به جا گذاشت، شورای امنیت ترکیه در این بیانیه از متحدان خود در پیمان ناتو خواست تا برای مبازه با گروه های مبارز کرد از جمله حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) همچنین جماعت فتح الله گولن (فتو) در کنار آنها بایستند.

در این نشست طولانی که اخبار زیادی درباره جزئیات به بحث گذاشته شده در آن منتشر نشده است، موضوعاتی از قبیل عملیات ترکیه در داخل و خارج از خاک این کشور با گروه های کرد، آخرین وضعیت عملیات موسوم به «محاصره ارن» در کردستان ترکیه و عملیات موسوم به «پنجه قفل» در کردستان عراق، توسعه مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه موسوم به «مناطق امن»، عادی سازی روابط با سوئد و فنلاند و توسعه ناتو، همچنین اختلافات با یونان مورد بررسی قرار گرفت.

شورای امنیت ترکیه در بیانیه پایانی خود با بیان این که «ترکیه به طور کامل و صادقانه در دوران هفتاد ساله عضویت خود در پیمان ناتو به وظایف خود در قبال آن عمل کرده است»، از متحدان خود دعوت کرد تا برای مبارزه با گروه های مبارز کردی در کنار ترکیه بایستند که ترکیه از آنها به اختصار با «PKK/KCK-PYD/YPG» نام برده است.

ترکیه همچنین رفتارهای یونان را در مدیترانه «نقض حریم دریایی و هوایی» کشورش دانسته و آن را غیر قابل قبول خواند. رفتاری که خود به مراتب بیشتر در کشورهای همسایه اش از جمله سوریه و عراق انجام می دهد. ترکیه از یونان خواست تا «حسن همجواری» را به جا آورد.

کد خبر 35895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha