کشتار زاخو روبوسکی دوم است/مسئول این کشتار دولت ترکیه است

سرویس ترکیه - حزب دموکراتیک خلق ها با انتشار بیانیه ای مسئولیت قانونی کشتار زاخو را بر عهده حکومت ترکیه دانست و خواستار رسیدگی فوری مجلس ترکیه به این موضوع شد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن کشتار زاخو، آن را روبوسکی دوم نامید. این حزب مسئولیت قانونی کشتار زاخو را بر عهده حکومت ترکیه دانست و خواستار رسیدگی فوری مجلس ترکیه به این موضوع شد.

در این بیانیه که در سایت رسمی HDP منتشر شده، این حزب مسئولیت کشتار زاخو را بر عهده دولت ترکیه دانس و اعلام کرد: «حکومت ترکیه از نظر سیاسی و قانونی مسئول این کشتار است. کشتاری که به عنوان "کشتار روبوسکی دوم" در تاریخ ثبت خواهد شد. این کشتار همچنین حمله به حاکمیت ارضی یک کشور دیگر است.»

HDP در این بیانیه ضمن محکوم کردن کشتار زاخو، خواستار محاکمه عاملان این جنایت شد و از حکومت ترکیه خواست تا عملیات و حملات نظامی خود به کشورهای دیگر را فورا متوقف کند.

HDP همچنین از ریاست مجلس ترکیه خواست تا به عنوان نهادی که با تصویب لایحه باعث باز شدن مسیر قانونی این کشتار شده است، بدون اتلاف وقت برای بررسی این موضوع نشست فوق العاده برگزار کند.

کد خبر 35835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha