آزادی چندین نفر از زندانیان جرایم غیرعمد

سرویس کردستان- همزمان با عید غدیرخم واقعه غدیر با هدف معرفی این رویداد به نسل امروز، بازسازی شد و همچنین در این مناسبت جدای از اجرای یکسری برنامه های مختلف، پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد هم رقم خورد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، روز دوشنبه همزمان با عید غدیرخم برای نخستین بار ستاد مردمی غدیر در شهرستان قروه تشکیل و برنامه های شاخصی با محوریت عید غدیر همانند بازسازی واقعه این عید و همین طور فراهم آوردن آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اجرا و برگزار شد.

در همین زمینه با بازسازی واقعه عیدغدیر در محوطه جزیره تفریحی سراب، امام جمعه شهرستان قروه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حضرت علی (ع) به عنوان بزرگترین شخصیت تقریبی در جهان اسلام بالاترین ظرفیت را برای وحدت در بین امت اسلامی ایجاد کرده است.

به گفته «حجت الاسلام عابدین رستمی» در استان کردستان به ویژه در شهرستان قروه هم اهل تشیع و اهل سنت نسبت به عید غدیر نگاه مشترکی داشته و دارند و در برنامه های غدیر هم کمک های اصلی با مردم بود و در همین راستا ستاد مردمی غدیر تشکیل و برنامه های لازم با این ستاد برگزار شد.

او با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در عید غدیر، افزود: مهمترین این برنامه ها بازسازی واقعه غدیر بود و برای این برنامه 170 هنرمند در قالب گروه نمایشی و موسیقی همانند گروه تئاتر پیدا و گروه چهل دف، نقش ایفا کردند و تمامی زحمت اصلی برنامه را مردم بر عهده داشتند.

«رستمی» با بیان اینکه عید غدیرنماد اصلی در شهرستان قروه است احیای این برنامه و به نمایش گذاشتن آن را مهم دانست و تصریح کرد: هدف اصلی از این برنامه یک برش تاریخی از سال 1401 به سال دهم هجری است که دیدگاه و ذهن مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به این واقعه که منشأ جهان اسلام شد گره بخورد.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

دیگر برنامه ای که در عید غدیر توسط ستاد مردمی غدیر برگزار شد مربوط بود به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که در قالب پویش «به نام، به یاد ولی گره گشاییم» با همت امام جمعه شهرستان و خیرین راه اندازی و اجرا شد.

«حجت الاسلام رستمی» در این خصوص از آزادی 6 نفر از زندانیان با محکومیت مالی از راه اندازی پویش مدنظر (طرح آزادسازی زندانیان جرایم مالی به مناسبت عید غدیر) خبر داد.

او با بیان اینکه نباید هیچ فردی محکوم به پرداخت مالی به دلیل مسایل اقتصادی در زندان باشد، یادآور شد: باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد تا این افراد به کنار خانواده های خود بازگردند و در همین راستا در نخستین گام با نام امیر المؤمنین (ع) مبلغ 110 میلیون تومان برای 6 زندانی جمع آوری شد.

«رستمی» از تداوم این برنامه در تمامی طول سال گفت و از مردم و خیرین درخواست کرد که در این زمینه ستاد مردمی غدیر را یاری کنند.

اجرای چندین برنامه در عیرغدیر

دبیر ستاد مردمی غدیر هم از اجرای برنامه های مختلفی به مناسب عید غدیر گفت و بیان کرد: در خصوص برنامه های غدیر به همت جمعی از فعالان فرهنگی و هیئت های مذهبی و خیرین پنج برنامه شاخص تدارک دیده شد و به اجرا درآمد.

«زینب رستمی» این برنامه ها را شامل برگزاری شب عید غدیر در مصلای نماز جمعه و اطعام و نورافشانی، کاروان شادی پیاده روی خانوادگی، بازسازی واقعه غدیر، شب شام عید غدیر با جشن در پارک رضوان و همین طور در محله قیلر عنوان کرد.

به گفته او ستاد مردمی غدیر توانست با ایجاد وحدت و هم افزایی میان هیئت های مذهبی برنامه هایی را در نقاط مختلف شهرستان تدارک ببیند.

«رستمی» همچنین از برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی غدیر و مسابقات ورزشی جام غدیر برپایی پویش پرچم بر سردر منازل، برپایی غرفه های حجاب و کودک خبر داد.

او سپس به کمک برای آزادسازی زندانیان حرایم غیرعمد اشاره کرد و افزود: ستاد مردمی غدیر برای نخستین بار توانست با جذب خیرین و کمک های مردمی مقدمات آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم کند و این امر همچنان ادامه دار خواهد بود./

کد خبر 35684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha