HDP رابطه ای با PKK ندارد

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس مشترک HDP در سخنانی ادعای مبتنی بر رابطه این حزب با PKK را رد، و بر لزوم ایجاد یک راه حل دموکراتیک برای حل مسئله کرد تأکید کرد.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در یک برنامه زنده اعلام کرد که حزبش هیچ رابطه ای با حزب کارگران کردستان (PKK) ندارد و همچنان برای حفظ یکپارچگی ترکیه مصمم است.

سنجر با شرکت در برنامه زنده تلویزیونی KRT TV، با رد ادعاهای حکومت مبنی بر رابطه HDP با PKK گفت: «اگر ادعای آنها درست باشد، HDP چکونه می تواند در داخل ترکیه این همه مورد توجه و اقبال عمومی باشد؟ شما می دانید که دایره آرای ما بین 8 میلیون تا ده میلیون در گردش است. اگر ادعای آنها مبنی بر رابطه HDP با PKK درست باشد، یعنی در این کشور ده میلیون نفر تجزیه طلب وجود دارد. ما بارها گفته ایم و باز هم تکرار می کنیم که ما هیچ رابطه ای با PKK و سازمان های مشابه دیگر نداریم.»

سنجر این ادعاها را از سوی رسانه های حکومت، یک جنگ روانی سیستماتیک علیه HDP توصیف کرد و گفت: «متاسفاه برخی افراد تحت تأثیر این پروپاگاندا قرار می گیرند، با این حال تعصب علیه HDP در سال های پیش بیشتر بود و اکنون رو به کاهش است.»

رئیس مشترک HDP در ادامه بر تداوم سیاست دموکراتیک از سوی حزبش تأکید کرد و گفت که این حزب با وجود همه کارشکنی ها از جمله پرونده انحلال حزب، بر ایجاد یک راه حل دموکراتیک [برای حل مسئله کُرد] برای حفظ یکپارچگی کشور پافشاری می کند.

کد خبر 35431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha