نام 43 عضو هیأت مشاوران HDP توجه رسانه ها را جلب کرد

سرویس ترکیه - انتشار فهرست 43 نفره اعضای هیأت مشاوران HDP که از میان گروه های مختلف سیاسی برگزیده شده اند، توجه برخی رسانه ها را برانگیخت.

به گزارش کردپرس، انتشار اسامی 43 عضو هیأت مشاوران حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که از افراد بسیار برجسته و برخی سیاستمداران کهنه کار و دانشگاهیان و هنرمندان تشکیل شده است، توجه برخی رسانه ها را بر انگیخت. در میان این نام ها، فهرستی از اسامی افرادی وجود دارد که در سال های اولیه تأسیس HDP نقش بسزائی داشتند و با گذشت زمان از فضای سیاسی دور افتاده اند. همچنین نام برخی از افراد موثر در اندیشه سیاسی و هنرمندان نیز در این فهرست به چشم می خورد.

وظیفه اعضای هیأت مشاوران که در پنجمین کنگره بزرگ HDP برگزیده شده اند، این است که در مواقع اضطراری با برگزاری نشست درباره تصمیمات حزب به رؤسای آن کمک کنند. این افراد همچنین گاهی با روسای مشترک دیدار می کنند تا در مورد سیاست های حزب در مورد مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

روزنامه جمهوریت یکی از رسانه های نزدیک به اپوزیسیون ترکیه، امروز با انتشار نام اعضای هیأت مشاوران HDP، اسامی منتشر شده در این فهرست را «قابل توجه» دانست.

طیب تمل نماینده HDP و نایب رئیس این حزب در گفتگو با جمهوریت گفت که آنها با پیشنهادات بسیاری از محافل سیاسی اعضای هیأت مشاوران را که در منشور حزب گنجانده شده است، تشکیل داده اند.

تمل با اشاره به این که در نشست های حزب به لزوم ایجاد راه های همبستگی بین گروه های مختلف با حزب تاکید شده است، گفت: «این هیأت یک هیأت نمادین نیست، بلکه برای ایجاد همبستگی بین HDP و جامعه تشکیل شده است.»

تمل افزود: «این واقعیت که افراد ارزشمند در کنار HDP ایستاده اند و با آن همبستگی نشان می دهند، حلقه های خاصی را آشفته خاطر کرده است. هر نامی در افکار عمومی ترکیه وزنی دارد و ما همه این اسامی را که در هیأت مشاوران جای گرفته اند، ارزشمند می دانیم. ما هدف از واکنش های منفی در مورد این موضوع را تحریف واقعیت و تضعیف همبستگی در HDP می دانیم.»

در میان نام های مطرح شده در این فهرست نام محمت آلتان برادر احمد آلتان که در پرونده رسانه ای جماعت فتح الله گولن (فتو) محکوم شده بود، علی بایرام اوغلو نویسنده «رهایی»، لوند کوکر یکی از اعضای گروه «کافی نیست اما بله!» و حسن جمال روزنامه نگار مشهور به چشم می خورد. همچنین نام سری ثریا اوندر یکی از سیاستمداران کهنه کار و رضا تورمن نماینده سابق حزب جمهور خواه خلق (CHP) نیز در این فهرست جای دارد.

فهرست اسامی جای گرفته در هیأت مشاوران:

احمد تلی، احمد تُرک، آکین بیردال، علی الفتلی، علی بایرام اوغلو، عایشه ارزن، عایشه گل دِوِجی اوغلو، بولنت کوچوک، جلیل کایا، جهان سنجار، اردوغان آیدین، فاطما گوک، فرده کوچ، گنچ آی گورسوی، خلیل آکسوی، حمید گیلانی، حسن جمال، کنعان کالیون، کرم فیرتاینا، لوند کوکر، محمود دمیرآلپ، محمت آلتان، مرال جامجی، مصطفی کمال جوشکون، مظفر کایا، ناجی کوتلای، نظام الدین توغوچ، نور الدین سوزمز، نورنت ارطغرل، اونور حمزه اوغلو، اوزگور مفتی اوغلو، رضا تورمن، سورال بالی کایا، سویل آی چلنک، سیفی اون گیدر، سری ساکیک، سری ثریا اوندر، ثریا قاراجا بی، شبنم اوغوز، طارق ضیا اکینجی، ولی بویوک شاهین، یاووز اونن، زرین شاهین قورت اوغلو.

کد خبر 35151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha