‌‌۶۲ میلیارد تومان بین دهیاری‌های استان ایلام تقسیم شد

سرویس ایلام - استاندار ایلام در همایش روز دهیار از تقسیم ‌‌۶۲ میلیارد تومان در بین دهیاری‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام‌نیا در همایش روز دهیار با این عنوان که در استان ۳۷۵ دهیاری وجود دارد، اضافه کرد: از این میزان ۳۱۷ دهیاری مرتبط به مدیریت آقایان و تعداد ۵۸ نفر از دهیاران از طیف بانوان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در قالب ماده ۳۸ حدود ۶۲ میلیارد تومان بین کل دهیاران تقسیم شده است، اضافه کرد: علاوه بر این کمک به فرمانداری کمک هایی اعطا خواهد شد که بتوانند برخی از مشکلات روستاها را برطرف کنند.

بهرام نیا با بیان اینکه نگاه دولت به روستاهای کمتر توسعه یافته است و این مهم ترین هدف دولت است، اظهار داشت: مدیریت ارشد روستاها دهیاران هستند و می توانند خلق پول داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ توسط بنیاد مسکن ۲۶۰ میلیارد تومان اعطا شد که ۲۰۰ میلیارد آن در قالب تسهیلات و مابقی بصورت بلاعوض بود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه به خدمات ارایه شده به روستاییان استان اشاره کرد و گفت: در سال جدید اجرای طرح هادی روستایی در ۲۲۰ روستا با اعتباری افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است که این میزان برابر با اعتبارات ۱۶ سال گذشته است.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه روستایی ۶ روستا در ایلام مهاجرت معکوس داشتند که در این میان می توان به روستاهای پشته ارشت در بدره، باغله چرداول و... اشاره داشت.

استاندار ایلام با بیان اینکه نگاه مصوبات استان متوجه روستاها است، گفت: ۵۰۷ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۲۸ روستاها هزینه می شود که با رایزنی های انجام شده ۵۰ میلیارد تومان افرایش یافت و تعداد روستاها نیز افزایش می یابد.

کد خبر 35128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha