موزه مفاخر بوکان میزبان کاردار سفارت سوئیس می شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس مرکز پژوهش موزه ملی ایران گفت: همزمان با آغاز نمایشگاه آجرهای لعابدار قلایچی در بوکان، کاردار اول سفارت سوئیس در این شهر حضور پیدا می کنند.

یوسف حسن زاده، در این باره بیان کرد: روز شنبه ۲۸ خردادماه همزمان با آغاز نمایشگاه آجرهای لعابدار بوکان، موزه ماموستا حقیقی (موزه مفاخر بوکان) میزبان مسئولان عالی رتبه سفارت سوئیس، وزارت امور خارجه و وزارت میراث و گردشگری خواهد بود.

او افزود: برای اولین بار در ۶۰ سال تاریخ روابط دیپلماتیک ایران و سوئیس است که عالی ترین مقام سفارت سوئیس در ایران به بوکان سفر می کند و برای اولین بار در تاریخ ۱۰۰ ساله ایران است که مدیر کل موزه ملی ایران در بوکان حضور پیدا می کند.

این باستانشناس تصریح کرد: این قدرت فرهنگ و موزه است که مسئولانی عالی رتبه کشوری به بوکان سفر می کنند .

رییس مرکز پژوهش موزه ملی ایران در ادامه گفت: نمایشگاه آجرهای لعاب‌دار بوکان به همت موزه ملی ایران و همکاری شهرداری بوکان و شورای شهر بوکان از روز شنبه ۲۸ خردادماه در موزه مفاخر این شهر به مدت ۳۰ روز برگزار می شود.

در این نمایشگاه ٤٩ قطعه آجر لعابدار به نمایش گذاشته می شود که بر روی آنها شکل‌هایی با نماد پرنده بال‌دار با سر انسان، بدن بز با سر انسان و دیگر اشکال دیده می‌شود. این آجرهای لعاب‌دار به‌شکل غیرمجاز از کشور خارج شده بود که پس از اروپا به ایران بازگردانده شد.

کد خبر 34214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha