حکومت با حل مسئله کرد مخالف است، اما اپوزیسیون چرا همان رفتار را می کند؟

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس مشترک HDP در سخنانی از سکوت اپوزیسیون در قبال حل مسئله کرد انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی از سکوت 6 حزب اپوزیسیون ترکیه در قبال حل مسئله کرد انتقاد کرد. او گفت درصورتی که ائتلاف اپوزیسیون نخواهد نامزد مشترکی با HDP داشته باشد این حزب نامزد خود را در ائتلاف دموکراسی معرفی خواهد کرد.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، سنجر در نشست فراکسیون حزب که با حضور فاطما گوک یکی از بنیانگذاران حزب، همچنین اعضای شورای کنگره دموکراتیک خلق (HDK) و اعضای پلتفرم KHK برگزار شد، با سخنانی به تحلیل شرایط کنونی ترکیه پرداخت.

او با انتقاد از تداوم عملی وضعیت فوق العاده امنیتی در ترکیه که از 20 جولای 2016 تا کنون ادامه دارد گفت: «در زمان کودتا 152 هزار نفر از کارمندان بخش دولتی از کار بیکار شدند. حزب عدالت و توسعه (AKP) با سوء استفاده از اصل 35 و اخراج های غیر قانونی تلاش می کند تا کارمندان را تحت فشار قرار دهد.»

سنجر از همه کارمندانی که به بهانه های واهی از کار خود برکنار شده اند و پس از 6 سال هنوز پرونده هایشان منتظر رسیدگی هستند، اعلام حمایت کرد.

او با اشاره با سالگرد کشتار خانواده شن یاشار توسط اعضای خانواده و افراد ابراهیم خلیل ییلدیز نماینده AKP گفت: «این کشور به جهنمی از بی عدالتی تبدیل شده است. 4 سال گذشته است اما هنوز نه عدالت برقرار شده و نه حقیقت افشا شده است. تنها کاری که می کنند این است که به طور دائم بانو امنیه شن یاشار و پسرش فرید را بازداشت می کنند و مورد اذیت قرار می دهند. ما در کنار امینه خانم هستیم. او تنها نیست.»

سنجر با بیان این که مسئله کُرد مسئله ای صد ساله است، گفت: «40 سال است که این کشور درگیر جنگ است. آیا با انکار مسئله کرد کاری از پیش رفته است؟» او راه حل مسئله کرد را در به پایان رسیدن انزوای اجباری و رویارویی با این مسئله دانست.

رئیس مشترک HDP، اعلام کرد که حزبش آماده مذاکره و گفتگو با همه اقشار جامعه است، حتی آنهایی که HDP را دشمن می دانند. او گفت: «ما آماده ارزیابی پذیرش همه انتقادات هستیم.»

او با تکرار موضع HDP مبنی بر آمادگی برای معرفی نامزد مشترک با 6 حزب اپوزیسیون اعلام کرد درصورتی که احزاب اپوزیسیون این را نخواهند HDP بهترین گزینه را در معرفی نامزد خود به عنوان ائتلاف دموکراسی می داند.

کد خبر 34119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha