به مناسبت روز جهانی محیط زیست (WED) / دکتر برهان ولدبیکی

سرویس کرمانشاه _ دکتر برهان ولدبیگی دکتر برهان ولدبیگی یکی از فعالان مطرح و صاحب دانش حوزه توسعه پایدار در منطقه اورامانات و استان کرمانشاه، به مناسبت روز جهانی محیط زیست در قالب یک یادداشت این روز را فرصتی برای تغییر مثبت و تبدیل زمین به به مکانی سالمتر و شادتر دانسته است.

خبرگزاری کردپرس _ امسال WED با شعار"تنها یک زمین"، یادآوری می‌کند تا خود را موظف به حمایت و حفاظت از کره زمین بدانیم. تغییرات اقلیمی به‌شدت آینده انسان و سایر زیستمندان تهدید کرده و "امنیت غذایی"در معرض تهدید جدی است.

تخریب و آلودگی محیط زیست‌،نزدیک به یک میلیون گونه گیاهی و جانوری در جهان را در معرض انقراض قرار داده و آلودگی‌ها همچنان باعث مسمومیت آب، هوا و خاک می‌شوند.

برای نجات از این معضل نیاز است که جوامع و اقتصاد خود را متحول کنیم تا به جای آسیب رساندن مداوم به زمین و محیط زیست به بهبود آن کمک کنیم. ما می‌توانیم با تبدیل منابع انرژی مصرفی خود از سوخت های فسیلی به منابع پاک‌تر، سبز تر و پایدارتر به حفاظت از زمین کمک کنیم.

فناوری و زیرساخت لازم در جهان برای رفع مشکلات زمین وجود دارد و پیش از همه نیاز به درک بحران و ایجاد انگیزه برای رفع آن از سوی انسانها می‌باشد. این مهم تنها با آموزش میسر است.

این روز،فرصتی است تا هم،"تغییری مثبت" ایجاد کرده و هم زمین را به مکانی سالمتر و شادتر تبدیل کنیم.

کد خبر 33606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha