خروج نیروهای روسیه از سوریه الهام بخش حمله ترکیه به کردهای سوریه

سرویس جهان- نشریه میدل ایست آی به نقل از منابع ارتش ترکیه ادعا کرد خروج بخشی از نیروهای روسیه از سوریه به سبب درگیر بودن مسکو در جنگ در اکراین، الهام بخش تهدید اردوغان به اعلام جنگ علیه کردهای سوریه بوده است.

به گزارش کردپرس مقامات ارتش ترکیه به نشریه میدل ایست آی گفته اند همه مقدمات جنگ علیه کردهای سوریه فراهم شده و نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور در سوریه منتظر صدور فرمان جنگ هستند.

منابع ارتش ترکیه به این نشریه گفته اند روسیه بخشی از نیروهای خود را از سوریه، بویژه مناطقی که ترکیه در پی خارج کردن کنترل آن از دست کردهاست، خارج کرده است. این مسئله مقامات ترکیه را متقاعد کرده است فرصت مناسبی برای حمله به نیروهای کرد سوریه در دو منطقه منبج و تل رفعت فراهم شده است.

روسیه شب گذشته مخالفت خود را با هر گونه حمله ترکیه به کردهای سوریه اعلام کرد.

منابع ارتش ترکیه با اشاره به عملیات کنونی ترکیه در اقلیم کردستان به بهانه حضور پ.ک.ک در این منطقه از عراق، عملیات نظامی احتمالی ترکیه علیه کردهای سوریه را به عملیات در اقلیم کردستان مرتبط دانسته و هدف از آن را قطع ارتباط نیروهای پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه عنوان کرده‌اند.

این منابع درباره دلیل حمله احتمالی به تل رفعت تحت کنترل کردهای سوریه به میدل ایست آی گفته اند اغلب نیروهای روسیه از این شهر خارج شده اند، تل رفعت ۶۰ درصد منابع آب شیرین منطقه را تامین می کند و آنکارا از این مسئله می تواند برای تشویق آوارگان سوری در ترکیه به بازگشت به کشورشان استفاده کند.

این منابع این مسئله را که مقامات ترکیه نیم نگاهی هم به تصرف شهر عمدتا کردنشین کوبانی دارند رد نکرده‌اند اما هم روسیه و هم جامعه جهانی، به دلیل نقش سمبولیک این شهر در مقابله با داعش به شدت با حمله ترکیه به آن مخالف بوده و ممکن است ترکیه را تحریم کنند.

شهر منبج نیز هدف بعدی ترکیه عنوان شده و منابع ارتش ترکیه خود را برای تصرف آن آماده کرده اند.

کد خبر 33535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha