دست رد ژاپن به سینه همه پناهندگان کرد ترکیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش نیپون ژاپن، این کشور درخواست پناهندگی هزاران شهروند کرد ترکیه را رد کرده است.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش رسانه های ژاپنی و بر اساس آمارهای غیررسمی، حداقل 2500 شهروند کرد ترکیه در دهه 1990 و در اوج سرکوب مناطق کردنشین ترکیه توسط دولت ترکیه، ژاپن را پناهگاهی برای فرار از سرکوب یافتند اما سرنوشت بهتری، دست کم تا الان، نصیب آنها نشده است.

نشریه نیپون ژاپن به بهانه تهیه گزارش از یک رستوران کردی در توکیو پایتخت ژاپن، به سرنوشت کردهای پرداخته است که نزدیک به دو دهه از درخواست پناهندگی آنها از دولت ژاپن گذشته اما نتیجه ای نیافته اند.

بر اساس این گزارش، دولت ژاپن به هیچ کدام از درخواست پناهندگی کردهای مقیم این کشور پاسخ مثبت نداده است. علاوه بر آن، این پناهندگان در وضعیت «تحت نظر» قرار دارند که بنا به توصیف رسانه های ژاپنی، این وضعیت تنها برای خلافکارها کاربرد دارد.

کردهای ساکن ژاپن نه تنها حق کار تمام وقت و رسمی ندارند بلکه از بیمه درمانی نیز محروم هستند. به گفته برخی رسانه های ژاپنی، رفتار غیرقابل توجیه ژاپن با کردهای مهاجر، به روابط گروم این کشور با ترکیه ارتباط دارد.

تاکنون سه فیلم سینمایی و مستند از سوی برخی هنرمندان ژاپنی برای نشان دادن وضعیت کردهای ساکن این کشور تهیه و نمایش داده شده است.

«سرزمین کوچک من» تازه ترین فیلم برگرفته از زندگی کردهای ساکن ژاپن است که از روز 6 ماه می بر پرده سینماهای ژاپن نمایش داده شده است.

کد خبر 33469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha