اظهارات اردوغان مانور سیاسی است

سرویس سوریه- یک‌ محقق آمریکایی اعلام کرد: شرایط بین المللی برای عملیات ترکیه در سوریه مناسب نیست.

به گزارش کُردپرس، الکساندر لونگلویس پژوهشگر آمریکایی در حوزه سوریه روز چهارشنبه، گفت: اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چیزی بیش از یک سخنرانی برای مانور سیاسی در زمان حاضر نیست، زیرا شرایط بین المللی مناسب برای چنین عملیاتی مناسب نیست.

لونگلویس در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، خاطرنشان کرد: با توجه به اصرار دولت جو بایدن برای حفظ نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، واشنگتن مانع از انجام هرگونه حمله ترکیه به این‌ مناطق می‌شود.

این محقق آمریکایی به مخالفت آمریکا و روسیه با چنین عملیاتی علیرغم تمایل روسیه برای ضربه زدن به منافع و نفوذ آمریکا در سوریه اشاره کرد.

وی افزود: فکر می کنم این بار در صورت حمله جدید اردوغان حتی در مناطقی مانند منبج، شاهد واکنش شدید کنگره و کاخ سفید خواهیم بود.

روز سه‌شنبه، ایالات متحده انتقاد خود از تهدید ترکیه برای حمله به سوریه را اعلام کرد و ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما عمیقا از گزارش‌ها و بحث‌ها در مورد احتمال افزایش فعالیت‌های نظامی در شمال سوریه، به ویژه تأثیر آن بر جمعیت غیرنظامی سوریه نگران هستیم.

وی افزود: ما از نگرانی های امنیتی مشروع ترکیه در مرزهای جنوبی ترکیه آگاه هستیم، اما هرگونه حمله جدید ثبات منطقه را تضعیف کرده و نیروهای آمریکایی و ائتلاف علیه داعش را به خطر می اندازد.

کد خبر 33105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha