انتظار نداریم مسکو و واشنگتن به اردوغان مجوزی برای حمله بدهند

سرویس سوریه- اداره خودگردان کُردستان‌ سوریه اعلام کرد که انتظار تاییدیه بین المللی برای تهاجم ترکیه به این مناطق را ندارد.

سهام‌ قریو یک مقام در اداره خودمختار کُردستان سوریه، امروز چهارشنبه، گفت: اداره خودگردان انتظار ندارد واشنگتن و مسکو به ترکیه اجازه حمله به مناطق تحت کنترل اداره شمال سوریه را بدهند.

اظهارات این مقام کُرد پس از آن بیان شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه، اعلام کرد که کشورش قصد دارد عملیات نظامی جدیدی را برای پاسخ به حملاتی که امنیت ملی ترکیه را تهدید می کند در مرزهای جنوبی این کشور، آغاز کند.

رئیس مشترک شورای عمومی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه است، گفت: ترکیه در صورتی که مجوزی از روسیه یا ائتلاف بین‌المللی دریافت نکند، قادر به حمله نیست.

اوایل روز سه‌شنبه، یک پژوهشگر سیاسی نزدیک به وزارت خارجه روسیه، تهدیدات ترکیه علیه شمال شرق سوریه را کم اهمیت جلوه داد و آن را «اقداماتی برای بازگرداندن آوارگان سوری» دانست.

قریو خاطرنشان کرد: ترکیه با استفاده از جنگ رسانه ای و بمباران مکرر شهرها و روستاها و تاسیسات حیاتی شمال و شرق سوریه، سعی دارد از هر فرصتی برای هدف قرار دادن و ارعاب مردم در مناطق مرزی استفاده کند.

کد خبر 33045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha