حمله به سوریه حتمی است/ اردوغان در پی تحقق میثاق ملی است

سرویس ترکیه - برخی رسانه های ترکیه هدف از حمله جدید ترکیه به سوریه را تحقق آرمان های پروژه «میثاق ملی» دانستند.

به گزارش کردپرس، رسانه های ترکیه از برنامه حمله احتمالی این کشور به سوریه خبر دادند. رسانه ها گفتند که حکومت ترکیه با این حمله می خواهد با یک تیر دو نشان را بزند، یعنی هم کردها را پاکسازی کند و هم پناهجویان سوری را به منطقه کوبانی بفرستد، اما در پشت پرده این حمله سخن از تحقق پروژه «میثاق ملی» است.

بنا بر خبر جمهوریت، بر اساس اطلاعات رسیده از پشت صحنه های حکومت ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، دستور آمادگی برای حمله به شمال سوریه را به کابینه خود داده است.

بنا بر این خبر، گفته می شود که حکومت ترکیه با این حمله به دنبال اجرای دو هدف اصلی است. یکی پاکسازی منطقه شمال و شرق سوریه از وجود گروه های کرد حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG)، و دیگری باز کردن فضا برای بازگرداندن پناهجویان سوری ساکن ترکیه.

مقامات هنوز بر سر این که نیروهای مسلح ترکیه از کجا این حملات را آغاز خواهند کرد و این حملات چه گستره ای را شامل خواهند شد، بحث می کنند اما قدر مسلم آن است که حمله احتمالی ترکیه به سوریه نه تنها بر سیاست خارجی بلکه بر سیاست داخلی ترکیه نیز اثر گذار خواهد بود.

حکومت ترکیه ادعا می کند که سازمان PKK و YPG در کوبانی به یک «تهدید بزرگ» تبدیل شده اند و باید منطقه از وجود آنها پاک شود. با این حال اطلاعات دریافتی از پشت صحنه کابینه هدف از برگزاری این عملیات را تحقق آرمان های پروژه «میثاق ملی» ترکیه می دانند.

کد خبر 33156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha