تیم دیپلماسی ایران برای معضل گرد و غبار فعال شد

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مهاباد در مجلس از تشکیل تیم دیپلماسی ایران و رایزنی های وزیر امور خارجه با وزرای خارجه منطقه درباره مدیریت معضل گرد و غبار خبر داد.

جلال محمودزاده به کردپرس گفت: پس از پیگیری های انجام شده و طرح سوال و اعتراض به وزارت امور خارجه در خصوص سدسازی های ترکیه و ایجاد گردوغبار و ریزگردها در منطقه در نهایت تیم دیپلماسی کشور فعال شد.

او ادامه داد: بر این اساس مقرر شده تا حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور در گفت‌وگو با وزرای امورخارجه «سوریه، عراق و کویت» درخصوص مدیریت معضل مشترک گردوغبار رایزنی کند.

محمودزاده بیان کرد: همچنین توافق شد تا یک هیات فنی کارشناسی متشکل از سازمان محیط زیست و وزارت خارجه و سایر نهادهای ذیربط کشورمان سریعا عازم دو کشور عراق وسوریه شوند.

نماینده مهاباد در مجلس اظهار کرد: این هیات به صورت میدانی و درتبادل نظر و همفکری با همتایان خود، موضوع همکاری جمعی منطقه ای برای مقابله با ریزگردها را در دستور کار پیگیری سریع خود قرار خواهد داد تا راهکار های موثری را چاره اندیشی کند.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به منظور اعتراض به سدسازی های بی رویه ترکیه که باعث ایجاد ریزگردها در کشور شده است، امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه را به جلسه صحن علنی مجلس احضار کرد. او همچنین در سال ١٣٩٨ نیز به همین دلیل ظریف وزیر امورخارجه وقت را به صحن علنی مجلس احضار کرده بود.

گفتنی است؛ برای چندمین بار در طول دو ماه اخیر، گرد و غبار ناشی از خشک شدن تالاب های حوزه آبریز دجله و فرات در کشور عراق، مردم استان های غربی ایران از جمله آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و ... را به نفس تنگی انداخت و برای چندمین بار مدارس و ادارات در این استان ها تعطیل شد. گرد و غباری که منشاء آن عراق اما عاملش ترکیه است.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

«گرگ سیاه» نفسِ آذربایجان غربی را تنگ کرد

سدسازی در ترکیه؛ نفس تنگی در غرب ایران/ ضرورت اقدامات جدی دیپلماتیک همسایه های ترکیه برای جلوگیری از بحران

چرا وزارت امور خارجه علیه سدسازی های ترکیه در مجامع بین المللی اقدام نمی کند؟

کد خبر 33025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha