شناسایی 24 محدوده معدنی در پهنه سونگون تکاب

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست معاونت امور معادن و فراوری مواد معدنی اداره کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: با پایان یافتن مرحله مطالعاتی پهنه سونگون - تکاب 24 محدوده اکتشافی امید بخش در این پهنه شناسایی شده است.

به گزارش کردپرس از صمت؛ جلال دسترنج در جلسه بررسی گزارش پایانی عملیات اکتشافی این پهنه که با حضور نمایندگان سازمان ایمیدرو و شرکت های مشاور در محل اداره کل صمت استان برگزار شد، افزود: نتیجه حاصل از مطالعات مقدماتی این پهنه شناسایی 24 محدوده اکتشافی به مساحت 46/424 کیلومتر مربع است که با پایان مرحله مقدماتی، مرحله مطالعات تکمیلی این محدوده ها در سال های آینده آغاز خواهد شد.

دسترنج اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه بین اداره کل صمت و سازمان ایمیدرو مقرر شده است که برای بهره برداری و فرآوری از این محدوده های اکتشافی در استان بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط ایمیدرو صورت پذیرد.

سرپرست معاونت امور معادن و فراوری مواد معدنی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان گفت: عمده مواد معدنی شناسایی شده در این پهنه: طلا، نقره، آنتیوان، آهن، خاک نسوز، بوکسیت،لاتریت، باریت، سرب و روی است.

دسترنج ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه های منعقد شده بین استان آذربایجان غربی و سازمان ایمیدرو مقرر شده است علاوه بر سرمایه گذاری از سوی ایمیدرو در محدوده های اکتشافی استان در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی بخصوص 2 فروسیلیس و آهک هیدراته، خاک نسوز و دیگر واحدهای مورد نیاز استان نیز با سرمایه گذاری 60 هزار میلیاردی از سوی ایمیدرو جهت جلوگیری از خروج مواد معدنی به صورت خام از استان صورت گیرد.

کد خبر 32926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha