تداوم توده گرد و خاک در کردستان تا آخر امشب/دید افقی به ۵۰۰ متر کاهش یافت

سرویس کردستان – بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کردستان وضعیت گرد و خاک کنونی تا آخر امشب در سطح استان ادامه داشته و از فردا کیفیت هوا بهتر خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، روز شنبه اخطاریه زرد و روز یکشنبه نیز اخطاریه نارنجی از سوی هواشناسی مبنی بر اینکه شرایط برای تشکیل توده‌های گرد و غبار در استان فراهم شده، صادر و هشدارهای لازم داده شد.

این توده گرد و غبار از شرق سوریه و بخش‌هایی از عراق تشکیل و وارد آسمان استان شد و مرکزیت این توده بر استان کردستان و بخشی نیز جنوب ایلام بوده و کماکان باعث کاهش کیفیت هوا شده است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی کردستان غلظت گرد و غبار به حدی افزایش یافته که امروز دید افقی در تمام شهرستان‌های استان تا 500 متر کاهش یافته و این وضعیت تا آخر امشب ادامه دارد.

همچنین از فردا صبح با توجه به جریانات هوا و وزش باد، غلظت این گرد و غبار کاهش و کیفیت هوا بهتر خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرایط برای ورود توده جدید گرد و خاک به آسمان استان کردستان در روز شنبه هفته آینده فراهم است و جزئیات این موضوع در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است از بعد از ظهر امروز از غلظت گرد و خاک کاهش و فردا کیفیت هوا بهتر و نیازی به تعطیلی مدارس نیست مگر اینکه توده جدید تشکیل شود که در این صورت اطلاع‌رسانی می شود.

کد خبر 32561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha