تسهیلات بازآفرینی شهری به بیش از ۳ میلیارد ریال رسید

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای حمایت از ساخت و ساز مردمی و نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات بانکی برای احداث واحدهای مسکونی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش کردپرس، مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام اینکه تسهیلات بانکی نوسازی بافت های فرسوده با سود مشارکت ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: تسهیلات بانکی این بخش پیش از این ۸۰۰ میلیون ریال بود که جهت حمایت از طرح‌های توسعه بازآفرینی شهری این میزان افزایش یافته است.

سیدمحسن حمزه لو گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۸۸ هکتار از بافت‌های شهری استان جزو محدوده‌های بازآفرینی شهری مصوب هستند که بیش از ۵۲۴ هزار نفر در این سکونت‌گاه‌ها زندگی می‌کنند.

حمزه لو اضافه کرد: تمام محدوده‌های بازآفرینی شهری شامل این تسهیلات می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری مصوب از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است.

حمزه لو بیان کرد: پاسخگویی به نیازسنجی مسکن در چارچوب طرح‌های جامع، تامین مسکن محرومان و تسریع در فرآیند نوسازی و بهسازی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری مصوب در رأس برنامه‌های اجرایی این اداره کل قرار دارد.

او افزود: پروژه‌های بازآفرینی شهری یکی از مهمترین طرح‌های در دست اجرای این اداره کل است.

کد خبر 32440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha