۶۰۰ روستای کرمانشاه گرفتار تنش آبی هستند

سرویس کرمانشاه _ منوچهر فخری گفت: در این شرایط دشوار خشکسالی نیازمند بسیج امکانات تمامی دستگاه ها برای تامین آب شرب شهرها و روستاها هستیم.

به گزارش کردپرس؛ معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در نشست قرارگاه عملیاتی برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: کشور ایران وارد یک دوره خشکسالی بلند مدت شده و شواهد موجود نشان می‌هد که این بحران خشکسالی در کشور به نقطه اوج خود رسیده است.

وی افزود: متاسفانه برای دومین سال پیاپی شاهد کاهش شدید بارندگی ها در سطح استان هستیم و در این شرایط دشوار باید تمامی امکانات دستگاه ها برای تامین آب شرب شهرها و روستاها بسیج شود.

منوچهر فخری گفت: بر اساس گزارش آبفا حدود ۶۰۰ روستا در سطح استان کرمانشاه گرفتار تنش آبی هستند و باید فرمانداران هرچه سریع تر آخرین وضعیت موجود منابع آبی شهرستان را بررسی کنند و بر اساس واقعیت های موجود و به صورت عملیاتی در مورد مدیریت مصرف آب و همچنین تهیه تانکر برای آبرسانی به روستاها اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: متاسفانه بسیاری از باغات استان به دلیل خشکسالی در خطر جدی خشک شدن قرار دارند و باید تدبیری اضطراری اندیشیده شود تا این سرمایه‌ها از بین نروند.

وی گفت: برنامه بازنگری طرح آبرسانی شهر کرمانشاه بر اساس شرایط جدید باید طبق یک برنامه مدون هر چه سریع تر انجام شود.

کد خبر 31985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha