شورای اسلامی دوره پنجم شهر مهاباد منحل شد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار مهاباد اعلام کرد: با استعفای ۶ عضو شورای اسلامی شهر مهاباد در حبس و همچنین استعفای ۲ عضو علی‌البدل، شورای اسلامی دور پنجم شهر مهاباد منحل شد.

به گزارش کردپرس، ایرج شجاعی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۶ عضو شورای اسلامی شهر و ۲ عضو علی‌البدل در مهاباد استعفا داده اند و با احتساب این موارد شورای شهر مهاباد عملا منحل شده است .

او افزود: باتوجه به اینکه تعداد اعضای شورای شهر ۷ نفر بوده و طبق قانون تشکیل جلسات با حداکثر ۵ عضو قابل انجام است، لذا مقدمات انحلال کامل شورای شهر مهاباد فراهم شده است.

شجاعی اظهار داشت: با توجه به استعفای کتبی ۶ نفر از اعضای اصلی شورا و انصراف و عدم آمادگی ۲ نفر از اعضای على‌البدل شورای مذکور جهت حضور در جلسات شورا، مستندا به موجب مفاد (۹۱،۹۲، و تبصره ذیل ماده ۷) قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۰۳/۰۱ و اصلاحات بعدی (اصلاحیه ماده ۱۰ مصوب ۱۳۸۲/۰۷/۰۶)، ضمن اعلام انحلال شورای اسلامی شهر مهاباد اقدامات و تشریفات قانونی لازم به قید فوریت از طریق استانداری آذربایجان غربی بعمل خواهد آمد.

فرماندار مهاباد پیشتر در گفتگو با خبرنگار کردپرس نیز اظهار کرده بود: در صورتی که شورا اسلامی شهر مهاباد توسط رای شورای حل اختلاف استانداری منحل شود، موضوع از حالت استقرار علی البدل ها خارج می شود و استاندار به عنوان قائم مقام مدیریت شورای شهر را تا زمان انتخابات دور بعدی شورا عهده دار می شود.

ایرج شجاعی ادامه می دهد: اما در صورتی که اعضای بازداشت شده شورای اسلامی شهر سلب عضویت شوند، در این حالت اعضای علی البدل وارد کار شده و به فعالیت در شورای شهر مشغول خواهند شد .

به گزارش کردپرس، با احتساب منحل شدن شورای شهر مهاباد، تا زمان انتخابات دور بعدی شورا، استاندار به عنوان قائم مقام مدیریت شورای شهر عهده دار می شود.

بنا بە گزارش های رسیدە، گفتە می‌شود 6 عضو بازداشت شده شورای شهر مهاباد که به دلیل اتهامات مالی از اوایل مرداد ماه تا کنون در بازداشت به سر می برند در حبس استعفا داده و استعفای آنها از سوی استاندار و فرماندار مورد پذیرش قرار گرفته است.

طی یک ماه گذشته در مهاباد 20 نفر از کارکنان اداری، شامل 6 عضو شورای شهر، 11 نفر از کارمندان شهرداری مهاباد، 2 نفر از کارمندان راه و شهرسازی و یک نفر از کارمندان فرمانداری مهاباد به اتهام مالی در پرونده فساد شورا و شهرداری بازداشت شده اند.

کد خبر 318646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha