ممکن است مانند هرانت دینک ترور شوم

سرویس ترکیه - گارو پایلان نماینده ارمنی HDP در واکنش به حملات اخیر مرال آکشنر علیه خودش، احتمال ترور خودش را بدیهی دانست.

به گزارش کردپرس، گارو پایلان نماینده ارمنی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در واکنش به حملات اخیر مرال آکشنر رهبر ملی گرای افراطی حزب خوب ترکیه در رسانه ها علیه خودش، گفت که تحریکات آکشنر ممکن است به ترور این نماینده ارمنی منجر شود.

این نماینده حامی حقوق اقلیت های ارمنی ترکیه هفته گذشته طرح به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ارمنی ها از سوی حکومت ترکیه را به هیات رئیسه مجلس ترکیه ارائه داد که با مخالفت شدید رئیس مجلس و حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب خوب ترکیه مواجه شد. این درگیری به بیرون مجلس و فضای مجازی و رسانه ها نیز کشیده شد.

پایلان روز گذشته در مصاحبه ای با شعله ترکر از نشریه دیکن، درباره رفتار آکشنر گفت: «او با پست خود در توئیتر جرقه آتش را به سوی من پرتاب کرد. من خیلی تعجب کردم که او آغازگر این هجمه علیه من بود. البته مثل هر پیشنهادی که به مجلس می رود، پیشنهاد به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ارمنی ها نیز قابل انتقاد است، اما مرال آکشنر "مرا به سفره گرگ ها انداخت".* او باعث حمله های شدیدی در رسانه ها علیه من شد.»

او با توضیح اینکه پس از اظهارات سیاستمداران مطرح کشور نظیر آکشنر تهدیدهای بسیاری دریافت کرده است، گفت: «آنچه شما تهدید می‌نامید از یک فضای سم پاشی شده ناشی می‌شود... آنها پیشتر هرانت دینک [روزنامه نگار ارمنی اهل مالاتیا که در استانبول ترور شد] را به دلیل یکی از اظهاراتش هدف حملات رسانه ای خود قرار دادند. او را خائن خطاب کردند، فضا را علیه او سمپاشی کردند و در نتیجه او ترور شد.»

نماینده ارمنی HDP افزود: «وقتی از تیتر "گارو پایلان خائن" استفاده می کنید نمی توان انتظار داشت که یک فرد متعلق به گروه اقلیت هدف حملات قرار نگیرد. من از آنچه بر من گذشته و آنچه که قرار است بر سرم بیاید آگاهم. من فکر می کنم آنها هم می دانند که دقیقا دارند چه می کنند و می توانند باعث چه اتفاقاتی شوند. من از این موضوع آگاهم. همچنین می دانم که اگر رئیس جمهور، شرکای ائتلاف حاکم، یا وزیر کشور مرا "خائن" خطاب کنند، چه نوع سمپاشی ها و تحریکاتی علیه من ممکن است رخ دهد و چه اتفاقاتی انتظار مرا بکشند. پیشتر هم همیشه همینگونه بوده است. آنها روی یک نفر زوم می کردند و در نتیجه همه نوع تحریکاتی علیه او صورت می گرفت. متأسفانه من هم سوژه چنین فضایی شده ام.»

گفتنی است، حکومت ترکیه چندین سال است که در برابر به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ارمنی ها موضع می گیرد. همچنین در فرهنگ ملی گرایان ترکیه همچنان واژه «ارمنی» به عنوان ناسزا به کار می رود.

*به سفره گرگ ها افتادن، ضرب المثلی ترکی کنایه از گیر افتادن در میان افراد ظالم و بی رحم و متحمل آزار و اذیت آنها شدن است.

کد خبر 31723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha