عصر جدیدی در روابط ترکیه – عربستان آغاز می شود

سرویس ترکیه – اردغان پس از سفر به عربستان نسبت به افزایش همکاری و روابط آنکارا – ریاض در آینده ابراز امیدواری کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از سفر به عربستان سعودی از افزایش همکاری های دو کشور و «آغاز عصر جدیدی در روابط» آنکارا ریاض، در پی چند سال تیرگی روابط خبر داد.

به نوشته آناتولی، اردوغان طی توئیتی درباره سفرش به عربستان سعودی اظهار داشت: «افزایش همکاری با ریاض در زمینه‌هایی مانند بهداشت، انرژی، ایمنی غذایی، فناوری‌های کشاورزی، صنایع دفاعی و مالی به نفع دو کشور است.»

اردوغان افزود: «به دعوت خادم الحرمین به عربستان سعودی سفر کردیم. تلاش می‌کنیم تا روابط سیاسی، نظامی و اقتصادی بین خود را افزایش داده و عصر جدیدی را در روابط فی مابین آغاز کنیم.»

وی با اشاره به همکاری عربستان و ترکیه گفت: پتانسیل جدی در فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک داریم. ما در هر فرصتی اعلام می‌کنیم که به ثبات و امنیت برادرانمان در منطقه خلیج به اندازه ثبات و امنیت خودمان اهمیت می‌دهیم.

گفتنی است روابط دو کشور پس از قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد عربستانی، در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول و پافشاری ترکیه بر پیگیری پرونده این قتل که پای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به موضوع باز کرد، به تیرگی گرایید. چندی پیش ترکیه در اقدامی به منظور عادی سازی روابط، از پیگیری پرونده خاشقچی خودداری کرد و پرونده را به دولت عربستان تحویل داد.

کد خبر 31644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha