پیگیری تخلفات پرونده اراضی میلیاردی شهرداری مهاباد در مراجع قضایی

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست اداره حقوقی شهرداری مهاباد، با اشاره به خسران مالی شهرداری در پرونده اراضی میلیاردی زمین چمن، گفت: به دلیل خسارت های مالی پیش آمده از این ناحیه، تخلفات پیش آمده از طریق مراجع قضایی پیگیری شده و پرونده در شعبه ٣ بازپرسی در حال رسیدگی است.

به گزارش کردپرس، در سال های اخیر با توجه به ضعف آشکار واحد حقوقی شهرداری که قلب این مجموعه محسوب می شود، کمتر پرونده‌ای را می‌توان یافت که در آن رأی به نفع واحد حقوقی شهرداری مهاباد صادر شده باشد و این موضوع را فرماندار سابق مهاباد هم تایید کرده بود.

شاهکارهای عجیب و غریب واحد حقوقی ادوار شهرداری مهاباد، خسران های مالی شدید و اسفناکی را به آن تحمیل کرد. از درخواست تجدید نظر خواهی در یک دعوای حقوقی در برگه های غیر مرتبط! تا تاخیر در زمان تجدید نظر خواهی و فرصت سوزی های مشکوک به نفع شاکیان و ... مواردی از این قبیل تا کنون شهرداری مهاباد را با بحران هایی چند روبه رو کرده است.

نمونه اش هم از دست دادن اراضی میلیاردی شهرداری مهاباد و زمین چمن مصنوعی شهرداری بود که به دلیل قصور خواسته یا ناخواسته واحد حقوقی، باز شهرداری مهاباد ضربه خورد، یا اراضی گمرک که شهرداری مهاباد همچنان گرفتار آنهاست.

در نشست خبری اخیر شورا و شهرداری مهاباد هیمن وفایی نژاد سرپرست اداره حقوقی و قرارادهای شهرداری مهاباد، در خصوص اراضی زمین چمن شهرداری اعلام کرد: به دلیل خسارت های کلان مالی پیش آمده، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شده و پرونده در شعبه ٣ بازپرسی در حال رسیدگی است.

وفایی نژاد در خصوص اراضی گمرک نیز گفت: در ۱۱ فقره پرونده در این منطقه نیز فشار زیادی به شهرداری مهاباد وارد شده و باید بابت آنها در دیوان عدالت اداری پاسخگو باشد، زیرا واحد حقوقی وقت در برگه های غیر مرتبط درخواست تجدید نظرخواهی کرده بود و به همین دلیل درخواست شهرداری رد و حکم به ضرر شهرداری قطعیت یافته بود.

او اضافه کرد: با ورود سازمان بازرسی، شهرداری مهاباد مدارک خود را در این خصوص به مراجع ذی ربط ارسال کرده و منتظر اظهار نظر آنهاست.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد نیز در این نشست با بیان اینکه تغییراتی در واحد حقوقی شهرداری به‌وجود آمده، و شاهد عملکرد قابل قبولی در رابطه با پرونده‌های حقوقی هستیم، گفت: در 18 ماه گذشته در بیش از 90 درصد پرونده‌های حقوقی در دادگاه، رأی صادر شده به نفع شهرداری مهاباد بوده، لذا عملکرد واحد حقوقی را می‌توان مطلوب ارزیابی کرد.

او افزود: رویکرد شهرداری پیشگیری از تعدد پرونده و ارجاع آنها به دادگاه بوده، علاوه بر پرونده زمین ورزشی شهرداری، پرونده‌های کلان دیگری هم در دادگاه در جریان است. مجموع پرونده‌های حقوقی به 790 فقره رسیده و بیشترین تعداد پرونده حقوقی شهرداری مربوط به کمیسیون ماده 100 است و از این تعداد حدودا 100 پرونده هم در جریان است.

رستم‌پور در خصوص آخرین وضعیت پروژه های سرمایه‌گذاری شهر مهاباد اظهار کرد: پرونده مجتمع تجاری سیدنظام نیز چندین بار از سرمایه‌گذار برای تعیین تکلیف وضعیت پروژه دعوت شده، اما حضور نیافته و احتمالا موضوع در مراجع قضایی پیگیری شود. پرونده مجتمع سورچی هم در حال تعیین تکلیف است.

شهردار گفت: عملیات احداث پروژه پارکینگ طبقاتی تاناکورای مهاباد در حال انجام است و روند احداث آن متوقف نشده است.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

ضربه های واحد حقوقی ناکارآمد شهرداری مهاباد بر پیکره شهر تمامی ندارد!

خسران میلیاردی در شهرداری مهاباد، چه کسی پاسخگو است؟

سخنگوی شورای شهر: شهرداری مهاباد قربانی اشتباهات عمدی واحد حقوقی ادوار شد

کد خبر 31156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha