طرح تحقیق و تفحص عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در مجلس تصویب شد

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مالی و اداری ستاد احیاء دریاچه ارومیه با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اکثریت آرا در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصویب شد.

جلال محمودزاده امروز ٢٨ فروردین ماه، در گفت و گو با کردپرس گفت: بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست روز ( یکشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ) این کمیسیون طرح تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد مالی ستاد احیای دریاچه ارومیه از بدو تاسیس تا آخر سال ۹۹ بررسی شد.

او افزود: بررسی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در مجلس دقیقا یک سال پیش کلید خورده بود و امروز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این طرح بررسی و با اکثریت آرا در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصویب شد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مالی و اداری ستاد احیاء دریاچه ارومیه طی درخواست و دفاع اینجانب و جمعی دیگر از نمایندگان صورت گرفت و مجلس امروز در راستای اجرای ماده ۲۱۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به موضوع بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد مالی ستاد احیای دریاچه ارومیه پرداخت.

محمودزاده تاکید کرد: در این طرح عملکرد مالی و اداری ستاد احیای دریاچه ارومیه از بدو تاسیس تاکنون، دریافتی ها و نحوه هزینه کرد، سفرهای خارج از کشور، حسابرسی های مالی طرفین قرارداد ستاد احیا، میزان اعتبار دریافتی از دولت و نحوه هزینه کرد آن، قوانین و بخشنامه های ستاد احیا و ... مورد بررسی قرار می گیرد.

او اظهار کرد: با به تصویب رسیدن این طرح از پرونده های موجود در دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور و حتی ارگان‌های نظارتی در خصوص عملکرد ستاد دریاچه ارومیه نیز استفاده خواهد شد و تیم تحقیقاتی آنها را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش کردپرس، به دلیل انتقادهای وارده و عملکرد ناموفق ستاد احیای دریاچه ارومیه، دو سال پیش رییس دیوان محاسبات کشور از ارسال یک هیات ویژه حسابرسی برای نحوه هزینه‌ کرد ستاد خبر داد، اما نتیجه این تحقیقات هیچ وقت اعلام نشد. پاییز سال گذشته دادستان دیوان محاسبات کشور از ورود دوباره دیوان محاسبات به نحوه عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر می دهد!

بنا بر اعلام رسمی دفتر برنامه ریزی وتلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه؛ تا کنون 15 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه هزینه شده، اما هر روز حجم و وسعت دریاچه ارومیه بیشتر آب می رود و مشخص نیست این پول ها کجا صرف شده اند؟! برخی از نمایندگان مجلس در آذربایجان غربی هم معتقدند: «دریاچه ارومیه به کمک نزولات جوی، جانی دوباره به خود دیده است نه برنامه های ستاد احیا».

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

بررسی های بی سرانجام از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه/شفاف سازی فدای چه شد؟

طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه کلید خورد

ادامه آب رفتن دریاچه ارومیه/ احیای ناکام در کما!

کد خبر 30890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha