مصادره ٢٥٠٠ تن شن و ماسه غیر قانونی دپو شده در میاندوآب

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست اداره صنعت، معدن، تجارت میاندوآب از کشف و مصادره ٢ هزار و ٥٠٠ تن شن و ماسه حاصل از دپوی غیر قانونی در یکی از روستاهای همجوار زرینه رود این شهرستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، اسدی در این باره اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری ازتضییع بیت المال و برداشت های غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها و معادن شهرستان با خاطیان امر بصورت جدی و مطابق قانون برخورد می شود .

او افزود: در اولین روز اجرای طرح ساماندهی برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به برداشت مصالح رودخانه ای کرده بودند شناسایی شدند.

سرپرست اداره صنعت، معدن، تجارت میاندوآب گفت: در این بازدید مقدار 2500 تن شن و ماسه حاصل از دپوی غیر قانونی این افراد در یکی از روستاهای همجوار زرینه رود شهرستان مصادره و با هماهنگی نهادهای مربوطه جهت مصارف عمرانی عام المنفعه در اختیار دستگاه های خدمات رسان قرار گرفت .

اسدی با اشاره به رصد مستمر معادن و انباشت مصالح واحدها تأکید کرد: هر گونه برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می شود و نیازمند اخذ مجوز قانونی از اداره کل صمت است و سودجویان و فرصت طلبانی که به روش های مختلف اقدام به ذخیره مصالح کرده و معادن و منابع ملّی را به تاراج می برند منتظر برخورد قاطع و تعقیب شدید قضایی باشند .

سرپرست صمت اضافه کرد: برابر مصوبات صورت گرفته تمامی واحدهای شستشو و دانه بندی شن و ماسه موظف هستند مصالح مورد نیاز خود را با اخذ مجوز برداشت از اداره کل صمت استان و یا از افراد دارای مجوز قانونی تهیه نمایند که در صورت عدم رعایت مصوبه مذکور توسط متصدی واحدها تمامی مصالح موجود در واحد به عنوان تهیه غیر مجاز تلقی و برخورد قانونی لازم معمول خواهد شد .

به گفته اسدی؛ از ابتدای سال جاری بیش از 50 مورد بازرسی در این زمینه انجام شده و در مورد خاطیان وفق ماده 19 قانون معادن و همچنین ماده 690 قانون مجازات اسلامی ، تصرف در اموال عمومی و دولتی توسط دستگاه قضایی اعمال خواهد شد .

او تصریح کرد: در این شهرستان 14 واحد شن و ماسه مجاز با نظارت کارشناسان صمت در حال فعالیت هستند که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به تخلفات صنفی از هموطنان عزیز تقاضا می شود هر گونه تأمین و خرید مصالح مورد نیاز خود را از واحدهای معتبر و افراد مجاز انجام داده و گزارش های خود را در مورد تخلفات احتمالی را با سامانه 124 ستاد خبری اداره صمت در میان بگذارند .

کد خبر 30714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha