۲۹۲ روستای کردستان امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود

سرویس کردستان - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال ۲۹۲ روستای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش کرد پرس، آرام حیدری گفت: قرار است امسال همچنین بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی برای تامین دیتای سایت‌ها و مراکز مخابراتی استان اجرا شود.

وی افزود: با توجه به وجود مرز مشترک و مراودات متعدد با کشورعراق و با همکاری ارتباطات زیرساخت استان، گذرگاه ایمن داخلی و مرزی در مرز سیرانبند بانه به عنوان یکی از گذرگاه های ارتباطی کشور و هاب ترانزیتی پهنای باند منطقه، ایجاد و توسعه خواهد یافت.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار کرد: ایجاد مرکز تخصصی صادرات خدمات فنی و نرم افزاری در مریوان با توجه به گرایش شرکت های فعال استان به بازار کشور عراق و آغاز عملیات اجرایی احداث پارک علم و فناوری مریوان نیز در سال جاری در دستور کار است.

حیدری ادامه داد: تاسیس مرکز نوآوری تخصصی در حوزه تولید محتوای کُردی به منظور ساماندهی شرکت‌ها و فعالان این حوزه و تلاش برای صادرات محصولات تولید محتوا به اقلیم کردستان عراق و توسعه تجارت الکترونیک در سطح استان به خصوص در شهرهای مرزی مریوان و بانه با توجه به ظرفیت موجود در حوزه واردات کالا، از دیگر برنامه های این اداره کل برای توسعه کسب و کارهای حوزه فاوا خواهد بود.

وی به برنامه ریزی برای ایجاد مراکز توسعه مانیتورینگ و نظارت بر طیف فرکانسی به منظور نظارت بر سرریز سیگنال‌های (علامت) کشور همسایه و بهبود کیفیت ارتباطی استان اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری و با همکاری مرکز آپای (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی، امداد برای آسیب‌پذیری‌ها و حوادث امنیتی سایبری)، آزمایشگاه تایید نمونه های نرم افزاری هم توسعه می یابد.

کد خبر 30642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha